Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettagility-freestyle-mm
Läst 1506 ggr
Chanku
0

Önskemål på utmaning?

Har självfallet en del planerat, men tänkte höra med er ifall det är nåt särskilt som ni önskar ska komma som Månadens utmaning?

Vill ni inte ge förslag här i tråden, så är det självfallet okej att skicka ett meddelande till mig :)

Det får vara superenkla saker och det får vara mer avancerade grejer. Huvudsaken jag hinner pröva på det med min hund, så jag hinner klura ut en metod som fungerar på en hund iallafall :)

Än så länge har vi bara hunnit pröva på Targets, Krukan och nu Stå på bakbenen.

Visst kommer ni också ihåg att skriva hur träningen går? Ni får jättegärna lägga in bilder och filmer också! :) Alla utmaningar är öppna jämt, så det är helt okej att hoppa på en gammal utmaning :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Niini
0

Krypa tycker jag skulle vara en kul utmaning, om inte annat så får man ett gott skratt :D Turbo ser så otroligt kul o klumpig ut när han gör det ;)

Channi
0
Chanku
0

#1 Kryp var bra! Kommer inte lära min egen hund det ännu, då hon är för ung. Men jag kommer skriva upp ALLA önskningar och förhoppningvis så kommer alla att komma nån gång.

#2 Balansövningar kommer att komma!

sissie
0

Räkna genom att slå med tass på kruka?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[Malin3033]
0

Olika backa-övningar!

Backa runt en, backa rakt bakåt. Backa upp för trappa.. för dem som redan kan backa så kan man utveckla det och göra det svårare

Chanku
0

Bra förslag! Backa kommer att komma (med förslag på hur man kan avancera). Räkna ska jag fundera på hur man kan lösa det på ett effektivt sätt.

Ös ner tankar och ideér. Har en hel del tankar själv, men det är ju alltid kul om nån önskeutmaning kommer också :)

[Malin3033]
0

#6 säg bara till om du vill ha förslag på "avancera-övningar" till backandet.

Chanku
0

#7 Har fullt med ideér och jag vet egentligen hur man ska lära in det. Jag har bara inte haft orken att lära Pixie det ännu ;) Det är ju så mycket roligare att lära en hund att krypa in i en resväska, jämfört med att lära den backa bakåt :P Men backa kommer (med förslag o tankar om avancering) så småningom! Blir det stillestånd så skickar jag iväg ett meddelande till dig o ber om tips :)

sissie
0

Vänster och höger!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Chanku
0

#9 I vilken situation tänkte du?

Niini
0

Hon kanske tänker på tass :) Man måste ju då också tänka på att det ska vara hundens höger o vänster inte vår :P

Chanku
0

#11 Ja, det beror ju på vad man menar. Om man vill att hunden ska kunna svänga på kommando, lyfta en viss tass eller tex springa åt ett visst håll när det står still.

sissie
0

#11-12 tänkte på att man ska kunna dirrigera hunden att gå till vänter eller höger om föremål. Bra i diverse sammanhang. Pulkdragning tex. Eller när hunden är lös, agility,

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

emma93
0

Jag skulle väldigt gärna vilja lära min hund att stå på frambenen, med bakbenen mot en vägg. Alltså, backa upp på väggen (eller hur man skall förklara det).:)

Chanku
0

#12 Då förstår jag!

#14 Det har jag planerat ska komma i framtiden :) Vill bara att Pixie ska få växa till sig lite innan jag sätter igång o lär henne stå på frambenen :)

emma93
0

#15 Vad spännande, passar mig perfekt att det ligger lite framåt i tiden.

Starfall
0

Jag tycker det vore kul att lära hunden snurra på kommando, alltså typ dansa :)

Jennifer89
0

såg en tjej som hade lärt sin hund att "halta" hunden gick gick framåt med ena framtassen upp. så hon gick alltså på 3 ben, det vore en kul utmaning. har börjat träna det med mina små bustroll