God dag 17.2
Hej alla!
Hoppas allt är bra med er, djur som människor. Här snöar det som vanligt men det är iaf tur att det inte är så kallt ute. Men denna snö kommer säkert ställa till med problem när den sedan kommer smälta. Tänk alla svaga tak på byggnader som kan rasa, det har ju redan rasat in ett par tak på byggnader i Sverige. Vill inte tänka på hur våren kommer bli med alla översvämningar, tex kommer det bli stora problem här hemma hos mig. Vi bor på en trädgård som lutar ganska rejält och vattnet från före-gudrun skogen (dvs den numera icke-existerande skogen) tar en genväg rakt genom vår trädgård. Detta även om det bara är nåra cm snö på marken. Nu har vi 40-50 cm snö här på marken och det bådar inte gott. Men nu ska jag vara lite optimistisk, när våren kommer blir det varmt och skönt igen och ängarna fria från snö, agilityplanerna på klubbarna går att använda på bästa sätt och övriga hundträningar kommer igång. Så visst längtar jag till våren även om det kommer bli lervälling av trädgården! 
Kazper är väldigt duktig på att göra sina behov ute, det är inte ofta som en olycka händer inne och då beror det på att jag inte är tillräckligt snabb att ta ut honom. Idag har jag även börjat lite med klickerträning med honom och han har redan börjat förstå att klicker = belöning. Han kan sitta på kommando och kommer när man ropar på honom. Hos uppfödaren kallades han Olle men jag valde att istället kalla honom Kazper. Redan efter några dagar här hade han lärt sig sitt nya namn!
Han är så duktig denna kille.
Frankie och Love mår toppen och tycker det är roligt med en liten kompis att busa med. I måndags var jag och en kompis på hundklubben med Frankie, Love och kompisens vackra schäfertik Zinna. Love och Zinna går inte alls bra överens, tyvärr. Men förhoppningsvis lär de sig acceptera varandra så småning om och förhoppningsvis kan de även bli vänner. Frankie och Zinna bryr sig knappt alls om varandra.
Nu ska jag börja skriva i "hundens bok - hundens första år", en bok där man skriver om sin valp från liten tills den blir stor =)
Ha en bra dag alla!

Härligt att höra att det går bra med valpen! :)
Här är det kallt, så vi håller oss inomhus. Hör att Pixie ligger o drömmer. Det hoffas och gnälls från hundsängen :)
Kikade igenom tidningarna på nätet och fann denna artikel. Hur i hela friden kan en hund försvinna ombord på en buss..? Fruktansvärt tråkigt för ägaren såklart, men jag kan inte låta bli att fundera på hur det hela har gått till.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
#1 Hihi, Frankie brukar också voffa och gnälla i sömnen ;) Usch, stackars ägare! =( Det jag tänker direkt är om hunden blivit stulen, men det borde väl någon ha sett? Hoppas verkligen hunden kommer tillrätta igen.
Vad kul att det går så bra med Kazper! Jag önskar att jag hade fyllt i sådana böcker för mina, det måste vara jättekul att ha senare.
Här föll det snö igår men inte idag, dock väntas snöoväder in i helgen igen. Hundarna har fått roa sig med husse under dagen då jag sitter med pappersarbete upp över öronen just nu. Men snart får jag krypa upp med dem allihop i soffan och mysa.:) Bästa stunden på dagen sådana här dagar.