Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: mat-och-godis
Läst 3640 ggr
Chanku
0

Mjukt, lättdelat godis?

Finns där något riktigt bra mjukt och lättdelat godis på marknaden idag..?

Jag upplever att antingen är de för hårda för att kunna delas lätt eller så smular de sönder.

Vill kunna dela gottan i små, små, små bitar för att få en så effektiv belöning som möjligt. Vill inte att hunden ska bli mätt efter tre bitar eller behöva tugga en längre stund. Har testat många olika sorter, men hittar ingen som jag är riktigt nöjd med.

Det optimala vore ju att hitta något som man INTE behöver dela, men det är ju en ren önskedröm ;)

Gärna då i lite större förpackning och till ett godtagbart pris. Det går en hel del träningsgodis hemma hos mig.

Hennes eget foder är tyvärr väldigt klumpigt och därmed inte så effektivt i träning, använder det dock ibland.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

emma93
0

Förra året fick jag tag i påsar med små, små mjuka godisbitar i form av ben. Numer får affären bara in påsar med större bitar.:(

Jag brukar ta Schmackos (stavas det så?) och bryta eller skära isär för att få rätt storlek. De är ju inte superbilliga, men de billigare alternativen av andra märken har varit lite sisådär för magarna på en av mina.

Jag är också väldigt tacksam för förslag på mjuka, små godisvarianter.

Chanku
0

Brukar också använda "plattorna". Men priset… *suckar*

Köpte nu senast på Dollar Store en påse godis. Pelletsform och relativt mjuka. 200 gram för 10 kronor. Går att dela med viss svårighet (brukar ta en hobbykniv o skära skivor). Finns "plattor" av samma märke. Men som sagt, att stå o skiva godis är inte så kul…

Har prövat ett annat godis i pelletsform som var väldigt lättdelade, men nackdelen att de då nästan smulades sönder för de var så mjuka. Men väldigt populära dock! Kommer inte ihåg märket. Fanns i 2 kgs hinkar när jag besökte HundCampus.

Har testat några benformade semimjuka godisar från Best Friend. Populära, men lite väl svåra att dela.

poppysmarsvin
0

Grädda vofflor!! Oslagbart och enkelt. Har inte haft en enda hund som inte varit "tokig" i voffelbitar Skrattande.

Chanku
0

Hade det inte varit så att hon lätt lägger på sig så hade jag gärna gett henne pannkakor, plättar o våfflor. Men tyvärr är det rena gödningsmedlet så det känns tyvärr inte aktuellt. Sen vill jag gärna slippa att behöva gegga med saker själv, även om jag gör det också.

Nu senast köpte jag hem spillbitar från charkdisken. Skar i små bitar, portionerade ut i små zip-påsar och sen alla påsar in i en fryspåse och in i frysen.

Men just att behöva stå o gegga själv i köket vill jag gärna slippa.

Channi
0

Jag har inte lyckats hittat nåt hundgodis att köpa färdigt, mjuk och lättdelat OCH någorlunda snäll mot plånboken.. Har själv letat mycket efter sånt men utan nåt bättre resultat =/

Jag har börjat ge kycklingkorv i små små bitar. stod och läste innehållsförteckningarna på vanlig hotdog och kycklingkorven, och tyckte att kycklingkorven lät mycket bättre. Tog t o m ICAs GOTT LIV kycklingkorv..

[Malin3033]
0

Ååh, det finns jätte bra godis på vår lilla djuraffär i stan. SKa kolla upp vad den heter. Det är små små pyttesmå hjärtan som man enkelt kan dela om man vill ha dem Ännu mindre. Smular inte. Är mjuka, slinker lätt ner och är supergoda. Har ingen förpackning hemma just nu, men nästa gång jag köper en påse så blir du uppdaterad! En påminnelse kanske krävs.. men ska göra mitt bästa :)

medde
0

Jag kör stenhårt med luft torkad lever. Lätt att dela och luktar smarr tycker mina vovvar. Lätt att dela i små bitar. Men ok priset imot då. Dyrt att inhandla klart. Men billigt att göra själv.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
0

En tjej jag träffade en gång körde med mjukost på tub. När hunden var duktig så fick hunden ta en slick på tuben.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Starfall
0

#6 Tror jag vet vilka du menar, små hjärtan i olika röda och bruna nyanser. Perfekt storlek, det är bara synd att mina hundar inte gillade dessa. Jag minns dock inte heller vad de hette :/

Love älskar paprika över allt annat och det brukar jag ge honom som belöning då och då. Har inte hört något om att paprika skulle vara farligt för hundar.

Frankie älskar banan, men detta är ganska kladdigt så att ha detta som belöning fungerar inget vidare. Honom brukar jag ge frolics som jag brutit sönder i jättesmå bitar.

Chanku
0

Mjukost på tub kör jag med också. Men tuben är lite otymplig.

Jag vill inte ge lever på regelbunden basis (vitaminterna kanske försvinner iofs vid torkning?), nån enstaka gång kan vara okej men inte varje dag som belöningsgodis.

Jag vill ha bitar som är SMÅ. Dvs en bit som är en halvcentimeter är för stor :)

Påsen jag köpte på dollar var av märket Apollo.

sissie
0

Vet att det fanns en godissort som heter Bow Wow Larve. Det är pyttesmå bitar. Små "pinnar" 1 cm långa som enkelt gick att dela. Vet att leverantören drog in ett parti p g a att det blivit otäta påsar så det blev mögel i dem under transporten. Nytt parti ska vara på väg. Dom kanske kan vara något.

Leverantören/grossisten heter PetCare.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Nu blir jag nyfiken på det godiset.

Sissie har nu det i affären där du är?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
0

Nopp inte just nu. Dom drog in rubbet från leverantören eftersom påsarna var otäta. Nya ska vara på G. Vet dock inte när de kommer.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Chanku
0

Har du nån aning om hur priset ligger och hur mycket det är i påsen..? Är det i mataffären eller i djuraffären man hittar den påsen..?

Här går det som sagt ganska stora mängder gotta och att köpa 100 gram för 25 kronor skulle ruinera en ;)

Chanku
0

Såg att PetCare har några tunna smala "stickor" som kallas för Bow Wow Pins. Tyvärr verkar det bara finnas i 100 grams påsar.

sissie
0

Det är nog samma. De kanske kallar dem pins men på påsen står det Larve. Larvigt värre,Flört

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[Malin3033]
0

Ja Starfall, det var dessa hjärtan jag menade!

sissie
0

Man kan också köpa Vitakrafts beefsticks. Eller Hunters. Dom ligger i tvåpack. Sedan tar man fram saxen och klipper små skivor.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

dogg
0

Hej! Har ett bra tips Best Friend har en ny sort som består av smala stänger, kostar 8.50 kr på willys, inga färgämnen, socker utan innehåller kött. Finns i tre olika smaker, jätte lätta att dela och smular inte. Räcker till många små bitar. Sorten heter well done.

Starfall
0

#19 Det där lät riktigt bra, ska kolla efter det nästa gång jag handlar där Glad

Chanku
0

Nackdelen med dessa sticks är att det är så liten förpackning. Det blir snuskdyrt att köpa i längden :/

Ellenfyrkant
0

Det första jag kom att tänka på var frolic. Glad

Mvh Ellenfyrkant

sissie
0

#22 Gammal go klassiker!Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Chanku
0

Blev att det fick följa med 1½ kilo kyckligfrolic från affären. Inte min favorit, men kilopriset är okej jämfört med annat.

Men snälla, fortsätt skriva ner tips på mjukt lättdelat/minimalt träningsgodis! Min frolicpåse räcker inte i en evighet ;) Hade Pixie fått bestämma så skulle den redan vara slut :P

Lavine
0

Här tränar vi med ost, hårdost alltså.

Chanku
0

Brukar också använda ost (och en massa annat). Men jag var ute efter ett bekvämt "köpesgodis" :)