Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettberättelser
Läst 2634 ggr
Druke
2010-02-20 14:06
0

Skäms...

Över att jag inte har uppdaterat någonting om Lyra, hennes skada och framsteg. Skäms

Jag vet inte om ni minns att hon bröt benet samma dag hon blev 3 månader?

Nu är hon 1 år och 5 månader gammal, och hon blev friskförklarad i somras!

Då vi var och vaccinerade henne (när hon fyllde 1) så passade vi på att fråga veterinären hur hennes framtid såg ut, om det var möjligt att träna agility med henne o.s.v. (Från början trodde de inte att hon skulle bli helt återställd, utan förberedde oss på att hon kunde förbli halt på frambenet resten av livet. Agility var det ju inte ens att tänka på.) Veterinären tyckte benet hade läkt jättefint, det var lika mycket muskler på båda frambenen. Hon sade också att man aldrig skulle kunna tro att Lyra hade haft någon sådan skada och gav oss grön flagg för agility och andra aktiviteter! Skrattande

I höstas var jag och Lyra på grundkurs i allmänlydnad, vi klarade den med bästa betyg! Och igår anmälde jag oss till fortsättningskursen. Hoppas vi blir antagna!

Jag har nog inte heller berättat att hon har fått en pojkvän! Förvånad

Vi adopterade nämligen en hittekatt i somras (en röd hane vid namn Felix). I början hade varken Lyra haft kontakt med en katt eller Felix kontakt med en hund, så det blev en del fräs men Lyra förblev lugn.

Numera busar och sover de tillsammans. De är även noga med att tvätta varandra. Felix tvättar Lyra i pannan och pussas på nosen, Lyra slickar Felix i öronen.

Felix brukar komma och lägga sig bredvid (så tätt intill som möjligt) eller ovanpå Lyra.

De är verkligen jättesöta tillsammans! Kyss

Sedan har vi skaffat en kattunge (nu 9 månader gammal) som har fått för sig att Lyra är hennes mamma - hon passar nämligen på att snutta på Lyras tissar lite nu och då.
Stackars Lyra, som är så snäll, blir alldeles förlägen och vet inte vad hon ska göra, så hon flyr till matte Tungan ute

För övrigt skulle jag vilja berömma henne, för att hon är så lugn och fin med alla djur. Råttor, fåglar, möss, katter och hundar är hon så lugn och försiktig med så att man blir alldeles rörd!

Hästar är dock läskiga varelser som hon inte vet riktigt hur hon ska hantera (ännu). Men kossor går bra! Skrattande

emma93
2010-02-20 14:28
0

Så underbart att allt gått bra med Lyra. Det verkar vara ett helt perfekt liv hon har!:) Jättekul att få läsa om!

/emma93

Chanku
2010-02-20 14:46
0

Härligt att höra! :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Druke
2010-02-20 14:49
0

Tack, Emma! Jag känner mig jätteglad! Jag vågade aldrig tro att det skulle bli riktigt såhär bra. Det är underbart, som du säger :)

MarieSchroder
2010-02-20 17:15
0

Jättkul att läsa! Har ofta tänkt på Lyra och undrat… Du måste ta någon bild av henne och Felix! Skulle vara jättekul att se dem tillsammans!

Stora kram från alla shelitetjejer i Bålsta!

Gittan
2010-02-20 18:37
0

Underbart!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Starfall
2010-02-20 19:05
0

Skönt att höra att det gått så bra med Lyra, har tänkt mycket på hur det gått för henne. Och vilken härlig bonus sen att hon kan hålla på med agility! Skrattande Förstår ni är glada.

Nu vill jag önska er lycka till med lydnaden och agilityn! Glad

Kramar

sissie
2010-02-20 20:23
0

En riktig solskenshistoria. Perfekt i detta snöiga Sverige.

Det är alltid roligt när allting går så bra och lite till. Lycka till nu med agilityn.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Druke
2010-02-20 20:26
0

Tack så mycket allihop!

Det har varit lite mycket i privatlivet ett tag, så jag kom ifrån sheltie.ifokus lite… Jag förstår att ni har undrat och ber om ursäkt för detta. Skäms

Marie, jag lovar att fixa lite bilder på dem Flört

[Malin3033]
2010-02-20 22:51
0

Blir alldeles varm i hjärtat, otroligt glad för er skull!

medde
2010-02-20 22:57
0

Man blev verkligen glad över att få se och läsa den här tråden.

All lycka och välgång önskar jag er

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Druke
2010-02-20 23:20
0

Tack så hjärtligt, Medde och Malin.
Jag kommer aldrig glömma vilket fint stöd jag fick här, när olyckan var framme. Usch, jag var riktigt chockad i ett par veckor!

En hel famn rosor till er alla!

[Malin3033]
2010-02-21 15:45
0

#11 En hel famn med rosor till Dig! Du har gjort ett fantastiskt jobb med din hund, för att det ska bli så bra som möjligt!

MarieSchroder
2010-02-21 23:56
0

Håller helt med #12!

Ressu
2010-02-23 16:47
0

Otroligt roligt och skönt att höra att ni har det bra och att Lyra är helt återställd. Önskar er all lycka i framtiden med dom aktiviteter ni tar er an =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus