Hemmagjorda leksaken
Tänkte vi kunde starta en tråd där vi tipsar varann om olika hemgjorda leksaker och aktiveringstips för våra sötisar :)
Så ös på bara med tips och idéer!

Fleeceflätor är både billiga och lätta att göra själv. Jag har en som är nästan 1.80 lång, helt suverän att kunna dra o ha "jaktlekar" med och kampa i, utan att jag ska behöva bryta ryggen av mig. Fördelen med fleece är att trasorna inte fransar upp sig. Sen är de bara att kasta i tvättmaskinen ifall de blir skitiga.
Kartonger/toarullar som man sätter i nån godis i och sen viker ihop kanterna på är ganska bra aktiveringsleksaker.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Här kommer mitt första tips och till detta behövs:
- Burk med "klicklock" och kant (i detta fall en gamal kryddburk)
- Godis
- Hund
Lägg godiset i burken, i detta fall är det tre olika sorter för extra överraskning ;)
På med locket och ge det år hunden. Otroligt kul och Turbo blev över lycklig när han fick upp burken! MEN, det finns en liten kant så det ska ännu vickas lite på burken för att det ska komma ut något godis ;)
Hoppas ni ser ungeför hur burken ser ut.
Testade en annan grej idag också som var väldigt uppskattad!
Fyll en platta med iskuber strax under hälften och lägg i frysen. När det stelnat lite lägger ni dit lite godis eller leverbit eller va som nu anses gott. Låt det frysa ordentligt (godiset ska sitta lite fast i vattnet) Fyll sdan kuben till fullt och låt frysa ordentligt. Vips har ni en god och kul leksak, som passar perfekt varma sommardagar! (idén från Härliga Hund)
Hos oss är valios kvargburkar (i papp) väldigt uppskattade, speciellt av cockern. Superroliga att slå tassen på så dom flyger över hela huset. Åt sheltiena så vill dom ha lite godis under för att ha roligt med dom. Sedan är dom ju oxå jätteroliga att riva sönder efter att man har lekt färdigt 
#4 O matte får ju också ha roligt då! Att städa upp efteråt ;)
#5 Javisst =) Att städa är ju såå roligt
, eller inte 
#2 Åh, så smart! Ett annat tips, om man inte har någon sådan superburk, är att ta en vanlig 50cl petflaska och lägga i godis (samma princip). Det är ju bra om man har lite "rullvänligt" godis också, som inte kladdar fast inne i burken/flaskan (korv, tänker jag på).
#1 Jag brukar också slå in saker till Lyra i kartonger och dylikt. Hon har blivit så himla duktig på att öppna sådana nu, så jag har börjat slå in i flera lager kartonger (först en liten kartong, som jag lägger i en lite större, som jag lägger i en ytterligare lite större eller slår in i en tidning) 
Man kan offra en handduk. Göm en godisbit i handduken. Man kan knyta ihop hörnen med varandra eller bara knöla ihop den. Varning utfärdas för att det kan bli hål i handduken.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#8 Hål? Efter sådär 1 månad finns det ingen handduk mera :D
Så länge? Trodde det skulle gå fortare, eller har du handukar av pansar?
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#10 Nja.. du måste ju räkna med att de finns annat kul att göra också ;)