Catoma's Kissed By Snowman "Pixie"
Kan ju faktiskt presentera Pixie här inne också :)
Namn: Catoma's Kissed By Snowman
Kallas: Pixie
Född 2009-04-03
Färg: Sobel m vita tecken (övertecknad)
Uppfödare: Wenche Jensen, Norge
Regnr.: S48521/2009
Övrigt: En go o glad tjej som ofta gör först, tänker sedan ;) Matglad, kampglad och pussglad.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Jättekul att få se bilder på pixie från det att hon var riktigt liten tills nu. Det är verkligen stor skillnad :) Jättevacker är hon! Tror hon kommer bli ganska fluffig :)
Hon är så söt och vacker! Verkligen underbar! Men nu när örat verkar ha ändrat färg, är hon verkligen övertecknad rent visuellt?

Det är fortfarande lite lite vitt på örat.
Sen vet jag inte riktigt vars man ska dra gränsen på övertecknad. Hennes bläs går ihop med kragen (mellan öronen så att säga) och det sägs vara ett fel. Bläsen går också fram till ena ögat. Sen har hon dessutom blåa stänk i ett av ögonen. Insidan på ett av öronen är betydligt ljusare än det andra. Kritvitt skulle jag inte kalla det, men så pass att det är rejäl skillnad. Den mörka "ramen" runt öronkanten finns, men dämpas av vit päls.
Det är jättesvårt att tolka standarden om detta med vitt tycker jag. Det står inte så konkret, i alla fall inte helt solklart. Hon är i vilket fall som helst alldeles ljuvlig!:)

Helt fantastisk liten tjej! Såååå vacker!
/Marie
Äh. Standarden är väl inte allt. Hon är vansinnigt söt som hon är. Övertecknad eller inte. Gillar hennes vita huvud. På #13 ser hon lite ut som en samojed.
Inget illa menat. Gillar samojeder.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Jag trodde inte att hon skulle bli så pass röd som hon är nu. Hon var snarare beige som liten :)

Hon är helt bedårande!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Hon är så ljuvlig =)

Idag blir Fluffy 10 månader :) Hon mäter 36.5 cm och har därmed inte vuxit något den senaste månaden. Hon har börjat löpa, åkt på en rejäl UVI orsakad av e-coli bakterier, åkt tåg, åkt buss, tränat specialsök och träffat släktingen Sheep. En hel del har alltså hänt under en månad :)
Och ja, bilden är skitfult photoshopad. Vette fasen vad som tog åt photoshop, men det jäklades rejält för mig.
#24 Grattis till den fina tjejen!

#27 Häftigt med det blåa stänket i ögat. Kan det bero på att hon har så mycket vitt tro? :)
#28 - #29 Hon är så vacker, och på något sätt ser jag Love i henne. Vet inte varför.

#30 Ja, troligtvis hör det ihop med det vita i ansiktet. Lustigt nog är det "blåa" ögat inte på den sida där det vita tidigare gick över ögat så att säga.
Tack! Jag tycker ju självfallet att hon är finast i världen, men jag kan ju inte riktigt undgå att vara partisk ;)
#29 Jättehärlig bild av Pixie =)