Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1170 ggr
Maulin
0

Kastrera min sheltie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska troligen kastrera min sheltiehane ganska snart. Jag har sedan tidigare en tik och jag vill inte riskera att de blir parningar och valpar här.

Kan de förändras mycket? Någon som har en kastrerad sheltie? Har planer på att köra agility längre fram.

Tänkte eventuellt prova en kemisk kastrering först.

Ressu
0

Det finns en artikel om just kastreringen HÄR som du kan läsa om du vill.

Jag har min hane kastrerad och för honom var det just det rätta att göra. Han har blivit mera kelen, men på agilityn är det full fart ändå… =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

dogg
0

Hej, min kille är kastrerad och det enda som har förändrats är att han inte bryr sig ett dugg om löptikar och markerar mindre. Han möter också andra hundar på ett annorlunda sätt, han nosar en del för att ta reda på vem det är men sen är det lek som gäller. Är den andra hunden aggressiv svarar han aldrig som han kunde göra innan utan försöker mer göra lekinviter och går inte det struntar han i hunden och går sin väg. Han har lyckats med flera hundar att charma in sig och fast de är aggressiva mot andra hundar blir de glada när de ser Robin och de kan umgås. Det är skönt att ha en kastrerad hund för han går ihop med alla hundar, jag behöver aldrig oroa mig för om tikar löper eller inte och det är mycket lättare att besöka andra hundägare, Robin accepteras mycket snabbt.