Vilken Royal canin sort?
Står det inget på påsen tro?
Mina äter RC mini adult 
Eftersom att medium startar vid 11 kg så är din hund medium. =)
"MEDIUM är näringsprogrammet för hundar med en vuxenvikt 11-25 kg"
Mina yngsta äter RC Beauty, men det hade säkerligen fungerat lika bra med adult. Beauty har lite mer fett och lite mindre protein än adult, om jag minns rätt.
/emma93
Trivs väldigt bra med det!

Min tik fungerade inte bra på RC och det är heller inget foder jag skulle välja själv (främst pga sojan). Däremot vet jag andra som ger det och är nöjda med fodret.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Kort sagt så hör soja inte hemma i en hundmage. Soja ska dessutom vara en av de mer allergiframkallande ämnena för en hund.
Jag velar mellan fodrerna.
Om jag inte minns fel så hade du Purina Pro Plan till din tik?
Jag är inne på det nu igeeen! Jag har haft det till en annan hund och jag var då mycket nöjd med det fodret. Det skiljer ju inte mycket i pris på RC och Pro plan så.
Har du Pro Plan Adult Original - Chicken & Rice?

Jag är precis på g att starta upp en "halvBARF" i kombination med en mindre portion torrfoder (äter just nu ProPlan kyckling för små hundar).
Ger för tillfället 1 dl foder per dag (sen när barfen startas upp så kommer blir såklart mindre torrfoder). Har gett laxen tidigare och är nöjd med den med.
Skulle jag välja mellan RC och ProPlan så skulle det bli det sistnämnda.
Nu väger ju min vovve över 10 kg så den sorten för små hundar är inte aktuell. Men den med lax är för för hundar med känsliga magar eller hur är de?
Vet inte hur pass känslig han är men jag får väl prova en orginal sålänge.
Pro Plan Lax är till för alla hundar men lämpar sig bra till hundar med känslig hud pch päls. Dessutom passar den utmärkt till hundar vars päls är näringskrävande.
Vovvar kan ha känslig mage på flera sätt. En del får känslig mage för att maten är för hårdsmält och skapar oro i magen. Andra kan faktiskt behöva ett mer hårdsmält foder som lamm för att maten ska gå långsammare genom tarmarna.
Det är lätt hänt att man tar lös avföring för att magen är känslig, istället för att maten passerar magen för fort. Vilket är den vanligaste orsaken till lös mage. Det är därför som man har lamm till foder för "känslig mage". Lamm är mera hårdsmält än kyckling. Magen får jobba mera och passera tarmarna i ett lugnare tempo.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Tack för en bra förklaring. Då blir det nog en säck med lamm till honom för jag misstänker att han är lite känslig.
Tack för en bra förklaring. Då blir det nog en säck med lamm till honom för jag misstänker att han är lite känslig.
Eller jag menar kyckling. Får se hur det funkar med kycking först.