Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettbilder-och-lekar
Läst 977 ggr
Maulin
0

Tips på lekar/aktiviteter agility

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle vilja ha lite tips på lekar/aktiviteter jag och min nyinflyttade sheltie kan hitta på.

Har planer för agility framöver. Något man kan börja träna på redan nu inför det?

Kom gärna med olika sorters tips.

Chanku
0

Till en början kan du alltid haka på månadens utmaning som finns här inne i forumet (ligger under artiklar) :)

När det gäller agility så skulle jag rekommendera att gå en grundkurs.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Maulin
0

Jag har faktiskt anmält oss till en grundkurs :)

sissie
0

Du kan alltid förträna lite hemma på agility. Tunneln kan för många hundar vara väldigt läskig. Eftersom shelties är så påss små så fungerar en större katttunnel bra som första tunnel. De är inte så långa så man kan ha dem inne. Hunden kan dessutom lätt se igenom tunneln och lära sig att det är kul.

Rekommenderar också Utmaningarna här på sajten som Chanku har gjort. De är super.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Chanku
0

Har du aldrig tränat agility förut så skulle jag nog rekommendera dig att vänta tills grundkursen börjar. Det är lättare att lära rätt, än att lära om. Plus då att det finns en viss skaderisk när det gäller agility och då är det suveränt att ha en kursledare som hjälper en i början.

Träna kontakt, tricks, inkallning och sådant med hunden så att den förstår att det lönar sig att samarbeta med dig :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se