Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettot-prat
Läst 1749 ggr
medde
0

Säljes till högstbjudande

Säljes till högsbjudandet. Så står det i en annons inne på Blocket om två stycken sheltie valpar. Hundar ska vara registrerade på Jordbrksverket vid lev. Jag tycker inte det är så kul att se några hundar säljas till högsbjudande

Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Chanku
0

Väldigt oseriöst i mina ögon!

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

medde
0

Säljaren en uppfödare med kennelnamn

Chanku
0

Seriöst? Skulle du kunna tänka dig att PMa kennelnamn o så till mig?

MarieSchroder
0

….låter trist….

Chanku
0

Uppfödaren är inte medlem i SKK och h*n bedriver dessutom blandrasavel. Jag vet inte om h*n gott ut frivilligt eller om h*n blivit utesluten, kenneln hade sin sista SKK-registerade kull 2008.

medde
0

Men om man kollar med disiplin nämden, om beslut fattat är det väl offentligt? Eller har jag fel där?

sissie
0

Det är offentliga handlingar. De är ju "uthängda" i Hundsport om de blir uteslutna.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Visst är det så, men det tar ju tid innan den kommer ut. sen är ju det om just varför man är ute ur leken eller endast om man får reda på att man är.

Hur som helst vad är gjort med hundarna, Sedan blir det ju ingen renrasig av om det är så i fallet, om det ska vara rätt. Då regbeviset ej finns med.

[Malin3033]
0

Usch, det här vad det mest oseriösa och vidirgaste jag hört inom valpförsäljning!

När jag läste rubriken så trodde jag det var ett skämt

medde
0

Men trist så är det inget skämt.

Starfall
0

Usch, helt sjukt! Skrikandes

Detta bjuder verkligen in till oseriösa valpköpare Gråter Blir bara så arg av att läsa detta.

medde
0

Det var just orden till högsbjudande som fick mig att hajja till. Ok det kan ligga en tradgedi bakom det vet vi ju inte. Men att sedan ta ut dom till den som ger mest i pengar ,nja där går gränsen. Pengar är inte allt utan ett gott hem till hunden är nog det viktigtaste.

Denna kommentar har tagits bort.
Futurity
0

Nästan så att man vill köpa dom bara för att man tycker synd om valparna! Gråter

medde
0

Det är så trist att läsa till högstbjudandet

emma93
0

#15 Ja det är så hemskt att det är viktigare att bli av med valparna och få in så mycket pengar som möjligt, än att de får bra nya hem.:( Sorgligt.

medde
0

Mycket sorligt att läsa dessa rader. Högsbjudande! Man hoppas "rätt" folk köper.

Merlyn
0

Jag har en av valparna, kan tillägga att hon kommit till ett väldigt seriöst hem men från en oseriös säljare… Den som kan hennes kennelnamn får GÄRNA P.M.a mig det.

Hon påstod att parningen var en olycka på en sheltieträff, att hon trott att tiken slutat löpa och att det fanns tre presumtiva fäder till kullen och hon ville inte DNA testa och därför såldes valparna utan stamtavla. INGENTING var gjort med valpen, jag hade inte ens ett födelsedatum men lyckades hitta en annan annons där det stod.

I det läget vill man bara rädda det lilla knyttet!!!

medde
0

Men vilka fina nyheter i all det här. Låter ju toppen att du har en av dom små knyterna. Pm:a gärna mig.

All lycka till med den lilla.

Merlyn
0

Daisy som valpen numera heter och nya kompisen Tessie.

Starfall
0

#18, #20 Härligt att höra att valpen kom till dig och fick det bra:) Hon är jättefin!

Det är så trist med alla oseriösa "uppfödare" Rynkar på näsan Men det är ju tur att det finns seriösa valpköpare som kan ge dessa valpar ett bra hem.

Merlyn
0

#21 tack så mycket :-)

Hon är en härlig liten tjej som charmar alla, bägge hundarna är med mig överallt hela dagarna, även på jobbet Skrattande

Ressu
0

#18 & 20 Roligt att höra att hon kommit till ett seriöst hem. Önskar dej all lycka med henne i framtiden. Glad

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Merlyn
0

#23 Tack så mycket!