Bädd till sheltie
Vad har ni för bädd till er sheltie? Har nyligen köpt en sheltie och han har bara ett täcke än.
Vet inte riktigt vad jag ska ha.

Min Zigge sover i en vadderad mysig bädd.
Mvh Ellenfyrkant

Pixie har en sån här bädd. I botten ligger det en ihopvikt fleecefilt. Hon har också tillgång till en "skinnfäll" (tror de brukar kallas för vetaped eller nåt sånt) och fri tillgång till min säng. Soffan däremot får hon inte vara i, bara om hon sitter i knät eller om man bjuder upp henne.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Jag har bäddar över hela huset, olika så de kan välja. Favoriten i vardagsrummet är en gammal soffdyna med en fårfäll över, den älskar Jasper! Gustis är en gammal ärvemys"låda" som han trycker ner sig i. I köket finns en biabädd m filt i, skönt tycker alla o i sovrummet föredras(förutom sängen) en tjock hundkudde med filt på.
Bild på Gusti i sin favvis "låda"
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Så mysiga bilder på hundarna i bäddarna :)
Hade faktiskt länkt mig något sånt här. Tänkte beställa över nätet. Men svårt att veta vilken storlek man ska ha.
Har nu beställt en från grandpix.
Hoppas att han blir nöjd :)

Pixies bädd är snudd på liten, men det är först efter jag knölade ner en filt så den blev ännu mindre som hon älskar den :)
Vilken bädd o storlek beställde du?

Den ser jättemysig ut! :) Pixies bädd är ca 50 cm tvärs över (från ytterkant till ytterkant), hon är ca 36½ cm hög o ligger på kring 6 kg. Ligger hon hoprullad i den så blir det plats över, är hon utsträckt så ser det ut som på bilden där uppe :)
Ja, jag får väl hoppas att denna storleken ska passa honom :)

Ett förslag från mig är att ha en filt/fäll/täcke där det är möjligt att ligga ner och bli ganska sval (föreställer mig iallafall att sängarna är varmare), sträcka ut sig ordentligt och gnaga ben. Det är ytterst sällan Pixie väljer sin säng för att gnaga ben, utan hon går hellre till fällen.

Har en hel uppsättning med små bäddar. Fluffiga och mindre fluffiga. Stora Smulan gillar att rulla ihop sig och när Tinglan var liten ville hon sträcka ut sig fullt - såg lite kul ut, en valp som la rabarber på jättebädden och en liiiiten bädd med en ihopsnurrad röra av sheltie!
Brukar dels ha fleecefiltar för att de skall kunna bädda om de vill och på sommaren brukar jag lägga lakan i några för att det skall vara svalare.
Lilla T älskar sin bur, den står på mitt rum ;)
Annars på nerevåningen så sover hon i sån rundaktig liten bädd - liknar de som är i kommentarena över detta.
Ronja har en korg från IKEA, i den ligger en kudde och en filt. Billigt och bra!

#13 Pixie har också en bur att sova i om hon vill. Bäddad med kuddar, fäll o snuttefilten som hon fick med när jag hämtade hem henne :) Den sover hon i på natten ibland, men det oftast så hamnar hon under duntäcket med mig :) Pixie är nöjd om hon får vara nära, nära <3
Mina har varsinn BIA-bädd som dom ligger i på nätterna. I den ena ligger det en fleece-filt och i den andra nån rosa hårig filt. Dom gillar inte att ligga direkt på BIA-bäddarna.
Sen så har dom en plastbädd med en dyna i.
Och så har dom rosa ventapad-fällar.
#15 haha vad sött. Jag gillar inte alls å ha min sötis i sängen för då tar hon HELA HUVUDKUDDEN
och så vaknar man av att man ligger konstigt (bryta nacken ställning) och har hår i hela munnen *suck* :D
Just nu vet jag inte vad som finns i T's bur, det jag har lagt in är en fluffig filt men man hör varje natt hur hon bäddar runt där inne. ;) Vilket påminner mig om att mina strumpor försvann och lite leksaker är borta från nere våningen.. Kanske hon leker skata igen, fast hon tar ju inga blänkande föremål som dom gör :D
.