Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettpäls-färger-och-tecken
Läst 3698 ggr
Chanku
0

Eran "drömsheltie"?

Hur ser eran drömsheltie ut? Ni får hemskt gärna visa upp en bild på hur eran "önskesheltie" ser ut :)

(Den här tråden är såklart bara för skojs skull, man skaffar ju inte hund bara för att den är söt)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Ressu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj, svår fråga… Jag är ju väldigt svag för blue merle som har samma jämna färgteckning som Ressu… Så jag säger väl samma färgteckning som Ressu men med lite bättre pälskvalite =) Och bättre form och böjlighet på öronen Flört

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Starfall
0

Min drömsheltie vore en black and tan, en välpälsad hane med perfekt vipp och bra typad. Men tyvärr finns ju inte black and tan längre så jag kan därför inte visa upp en bild, så jag tog upp paint och ritade lite snabbt hur jag menar. Hoppas någon förstår min bild:)

Ronja06
0

Oj, det är så svårt att säga. Men jag vågar säga att jag har TVÅ drömshelties. Men det beror helt och hållet på vad hunden ska användas till främst.

Drömsheltie nr 1: En trygg och stabil sheltie tös, vältecknad blue merle och härlig blå färg. Lagom storlek och gärna naturligt tippade och rastypiska öron. Gärna blå ögon. Välpälsad, arbetsvillig, och myket välbyggd med ett härligt rörelsemönster.

Drömsheltie nr 2: Viggo kan mäta sig med min "drömsheltie nr 2" väldigt väl. Han har en sådan vilja och energi, precis som jag letat efter och drömt om länge. En racersheltie som går i smallklassen i agility. Som har stort föremålsintresse och som inte har överdrivet mycket päls. Gärna varm sobelfärgad. Näpet väldigt sött ansikte och mörka ögon. Som har en stark personlighet, som inte är hemskt reserverad och som är naturligt miljöstark. Arbetsvillig! Viggo uppfyller de "drömegenskaper" som jag har på många sätt, men han är nästan lite för mycket i vissa tillfällen. Som vid träning, han vill ALLT på samma gång. Sedan föredrar jag tippade öron, Viggo hade ståöron redan då vi hämtade honom. Så vi jobbar på det, naturliga tippade öron skulle varit ett så stort plus! :)

Mvh Emelie Förlägen

Smultronbarn
0

Jag har funderat på att skaffa en sheltie som är övertecknad mest vitt då eftersom det var en sådan vi hittade ^^ Jag gillar inte utställning men vill ha en hund som folk drar ögonen till en i alla fall! Skrattande
Finner jag inte denna lilla söta sak vill jag jätte gärna skaffa en mahognybrun som har en päls som glänser! T's pappa hade sån underbar färg!! Hon håller på att bli en aning mörkare och jag håller tummen för att hon ska bli mahognybrun. Flört

runas
0

Svår fråga…

Är så svag för blm men en riktigt snygg eldröd sobel skulle inte vara dumtFlört.

Tror en läcker blm med mkt vitt o fräknig skulle vara drömmen, så mkt vitt att den blir överfärgad eller vad det nu heter…

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

MarieSchroder
0

hmmm…. svårt men kul!

En som har precis samma temperament och arbetsvilja som Smulan - är lika snäll, lika framåt, lika orädd och lika positiv och glad.

Kroppen…. föredrar de som inte är så låååånga. Pälsen skall inte vara FÖR stor - klart se linjerna på kroppen. Inte så tunn och "pinnig" benstome.

Färg - alla färger! Fast jag är svagast för svart/vit, blå utan tan-tecken och övertecknade eller blå men många svarta fläckar… (så jag antar att det inte är någon utställningschampion jag siktar på! Skrattande)

/Marie

FurryTails
0

Min dröm sheltie (utseendemässigt) finns redan, Shellricks  Copy Right^^ Morfar till min Pixel (höhö)Flört

Smälter som en margarin klump (även i minusgrader) när jag ser en Blm sheltie, och har den blå ögon dessutom. MAJ GÅDD säger jag baraSkrattande

[Malin3033]
0

#7 Det är en riktig snygging !!!

SparklingTindra
0

Jag har ingen speciell drömsheltie när det gäller utseende eftersom att jag tycker så många olika utseenden är vackra på olika sätt.

Men en mina favoritshelties utseendemässigt (förutom mina egna) är Moorwood Caribbean Blue Lover. =) Här finns han på bild: Länk

MarieSchroder
0

#9 Har var snygg!

BrightGloria
0

#9 Han var fiin!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Channi
0

#9 instämmer, gud vilken fin färg!

Bella-R
0

En blue merle tik med snällt, lugnt & stabilt lynne.

/ Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"