Bajs i ändan!!!
Okej, nu har jag nog fått nog. Badar han flera gånger i veckan där bak. Och idag satt han och klämde men det kom inget på marken, och när jag tittar efter sitter en heeel stooor lååång korv kvar där och han sätter sig och gnuggar i marken.
Hem och bada direkt!
Allvarligt, det kan ju inte bara vara jag som har detta problemet. Vad gör ni åt detta? Brukar ta ibland med påsen men det hjälper inte så mycket. Efter idag så måste jag göra något åt detta för det är inget trevligt alls.
Har samma problem nu som då. Srev en tråd om de o vi funderade lite. Så sök bland tidigare inlägg :)
Är han lös i magen eller fastnar det oavsett? Vi har inga problem med bajs i baken här hemma. Självklart har det hänt någon enstaka gång men det har aldrig varit ett problem.
Nej, han är inte lös i magen.
Ska kolla föregående inlägg.
Undrar om man kan prova att byta till ett foder för känsliga magar bara för att slippa skiten där bak?
Kanske en msk majsolja kan fungera så att det blir lite mer svung i klämmandet. Bara en idé.
Extra balsamspray i rumpan så hårstråna blir halkigare.
Klippa bort lite av pälsen allra närmast. Bara någon halv centimeter eller så.
Vad tror ni? Kan något av detta hjälpa?
Foder för känsliga magar kan vara något att prova också då de ofta får bajset att bli fastare. Speciellt Lamm och ris varianterna.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Min tik har massor med päls i rumpan och det fastnar aldrig bajs i hennes päls. Endast ifall hon är dålig i magen. När vi ändå snackar skit så är hennes bajs kompakt, mörk och oftast bara en enda fast korv. Den är dock inte så pass hård att hon har problem med att bajsa så att säga. Hon bajsar normalt två gånger om dagen.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Nu har jag nyligen bytt foder så tror inte han kommit till rätta med det nya fodret ännu så än vill jag inte byta igen.
Det får bli att ta fram saxen tror jag.