Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: allmänt
Läst 1763 ggr
Maulin
0

Min kille åt revben och mår inte bra

Brukar ge min andra hund grillade revben när vi ätit dem. Men nu fick även Eddie smaka men han bajsade diarre igår kväll och spydde och inatt hade han bajsat igen.

Jag får se hur det är idag men vad har ni för erfarenhet, är det farligt att ge?

Chanku
0

Tillagade ben ska inte ges till hund. Ett tillagad ben blir lätt vassa splittror när hunden tuggar på det.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Maulin
0

Ja, jag har tydligen lärt mig någon nytt. Har alltid trott att man kan ge just revben till dem men då vet jag.

Jag ska se hur han mår i magen idag. :(

Nu är båda så slöa men de beror kanske på att de var uppe sent igår :)

medde
0

Precis som Chanku sa, inge bra alls, sen är det ganska vanligt att dom blir dåliga i magen av grillad och kryddig mat också. så det valet ska nog undvikas i fortsättningen. Det rekomenderar jag

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Maulin
0

Ja, det bästa genom att göra fel är att man lär sig sen iallfall.
Tack!

Visste ju att kryddad mat inte var bra men visste inte att det tog så hårt på magen. Men nu blir det inget mer sånt här.

medde
0

Man lär så länge man lever:-) Det är väl det som är kul med att ha hund. Nya saker varje dag.

Maulin
0

Ja, du har så rätt. Jag vill ju lära mig så mycket jag bara kan och nu lärde jag mig något nytt :)

medde
0

Man lär sig varje dag. :-) Snart ska jag ut på en lång promis med mina fyrbenta vänner och jag kommer säkert lära mig något nytt om dom under prommisen.

Maulin
0

Han fick revben i fredags eftermiddag och han har även bajsat inne inatt igen, lika löst som innan. Ute har jag inte sett honom göra något.

Nu borde det väl lugna sig?

Chanku
0

Har du svält honom något? När en hund är riktigt dålig i magen kan det hjälpa att svälta den en dag, sen ge den pyttesmå portioner av överkokt ris & kokt vit fisk, för att senare ge lite kulor.

Blåbärspuré och morotspuré brukar också hjälpa till att lugna kassa hundmagar.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se