Min nya vovve :)
Igår var jag och kikade på en sheltie, och han fick följa med hem 
Vi provar honom i två veckor för att se att han trivs, men det verkar så än så länge!
Han och katten är bästa kompisar, det är jättegulligt och minst sagt oväntat.
Han heter Lundecock's Hitch-Hiker och är 3,5 år.
42cm hög och dessutom öron åt fel håll, men ursöt ändå! :)
Grattis! 
Han är verkligen jättefin, hoppas allt kommer gå bra för er 

Lycka till!
Ståöron är inte ovanligt alls hos sheltien, däremot brukar de flesta försöka få ner öronen med hjälp av tex häftmassa :) Min tik har också "rävöron" :)
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Tack! :)
De har slitit med öronen tills han var 1,5 år men då gav de upp. Han blev ju ändå förstor.
Ett öra vippar för det mesta i alla fall!
Han blir extremt gnällig när han ska få på sig kopplet, hur tränar man bort det lättast?
Just nu ignorerar jag honom tills han är tyst, då får han koppel på.
Men det tar evigheter och jag vet inte ens om det är smartaste sättet?

#3 Jag skulle köra på den metoden ifall han faktiskt tystnar efter en stund. Den kanske tar lite tid, men när poletten väl trillat ner så upplever jag att den sitter bra :)

Ja, han tröttnar ju tillslut, lägger sig och blir tyst. Då har jag tagit på koppel. Bra tålamodsövning för mig också 
Utseende e inte allt!
Men han e jättefin även om han är "icke-perfekt" :)

Ja jag är inte intresserad av utställning så mig rör det inte alls!
Personligheten är det viktigaste!
Men som valp har han vunnit en del BIR och Bästa valp.
Sen, han är ca 2 kg överviktig enligt vet. Han äter just nu Doggy.
Har tänkt byta till Eukanuba, men kan man ge mindre än angiven mängd? Jag vill att han ska minska i vikt till normalvikt.
Han kommer antagligen röra sig mer här än hos förra ägaren.

Gå efter hull på hunden, du ska lätt känna revbenen ifall du stryker över sidan på honom. Ifall han känns rund, minska ner och ifall han känns väldigt tunn, så öka upp. Min egen tik är väldigt lättfödd och får betydligt mindre än vad som är angivet på förpackningen. Nu håller jag dessutom på att lägga om kosten fullständigt i förhoppning att kunna ge henne mer mat.
Testa med att minska ner mängden mat och öka upp motionen. Märker du att han blir för mager så är det bara att öka upp fodergivan :)

Ja han är verkligen tjock. Ser ut som en liten limpa 
Just nu får han 3-4dl doggy om dagen.
Ska byta foder så fort vi köpt loss honom!

Jag har haft problem med vikten på min ena sheltie, jag köpte då ett veterinärfoder Royal Canin Safety support. Har fungerat jättebra och jag fick ner Freddie från 11kg till 9 kg. Han mår kanon på detta foder.