Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettlek-och-rörelse
Läst 1831 ggr
Maulin
0

Spåra med sheltie?

Någon som spårar med sin sheltie?
Hade tänkt prova lite med min och se om han tycker de är skoj.

Vad tycker isåfall era om de?

BrightGloria
0

Mina älskar att spåra! :)

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Maulin
0

Vad kul :)

emma93
0

Jag spårar med mina och de tycker att det är jättekul. Den har varit riktigt bra på det sen hon var valp.

emma93
0

Glömde skriva att det är personspår.

FurryTails
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi spårar! Har gått två kurser och spårar mycket på egen hand också- pixel är tokig i det:)

SheltieDog
0

Vi spårar också då och då, nosen går till 100% för min Elsa då!

Så klart jag tycker att du ska testa om du är intresserad :)

MVH Eva, ägare av sheltien Elsa

runas
0

Min ena är tokig i spår! Den andra har inte "orken", tycker det tar för lång tid innan det händer nåt.

Spår är kul!!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Ressu
0

Vi tränar blodspår med Ressu och han tycker det är skoj =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

druttizen
0

Jag spårar inte aktivt och inte så seriöst… men måste erkänna att Wilmer har ALLTID varit extremt BRA på nosen!! Han skulle kunna jobba som nån spårhund eller så, för han är väldigt bra!

Chanku
0

Jag spårar med min tik och hon går riktigt bra. Hon har en släkting som tränar specialsök (typ narkotikahund) och som säkert kommer bli godkänd specialsökshund. Så nosen finns där, det gäller bara att motivera och få hundarna att förstå uppgiften :)

Jag föredrar personspår, då man slipper hålla på o grisa med blod/klövar. Däremot är viltspårschampionatet ett ganska enkelt championat att ta (krävs ett godkännande och sen tre förstapris), såvida hunden spårar bra och inte är skottberörd.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Ellenfyrkant
0

Jag har spårat endel med Zigge och det är uppskattat ! Glad

Mvh Ellenfyrkant