Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettberättelser
Läst 1824 ggr
Ellenfyrkant
0

Zigge, min hjälte!

Käre gode, tack för att jag har en sådan fantastisk hund.

Jag skulle gå och lägga mig i natt, klockan var ungefär halv 4. Går upp till övervåningen - lyfter upp min sovande hund och går ganska trött som jag var ner för trappen. Kommer till rummet, lägger Zigge (min hund) på sängen och han somnar om direkt. Tittar till hamstern.. Inte i hjulet, inte på toan, inte i något rör, inte i huset ! Shieet, hon är borta !!!! Snabb koll runt om buren. Jä*lar en lucka öppen ! Oj oj oj oj, vad ska jag ta mig till !? Åh nej, dörren till rummet är också öppen ! Detta innebär att hon har 100 kvm att röra sig på just nu ! "Zigge  Zigge !" Zigge öppnar långsamt ögonlocken och ger mig en trött blick. "Zigge hamstern är borta !" "Vart är hamstern ?" Säger jag i smått panik. Han är fortfarande trött men reser sig upp och gör en liten insats. Matte pepper honom under tiden hon granskar varenda pryl noga innan hon ställer det utanför dörren. När lådorna är bortdragna från sängen gör Zigge en god insats och kravlar runt och luktar under den låga sängen. När halva rummet är upp och ned vänt går Zigge utanför dörren, luktar väldigt mycket i ena hörnet av dörrtröskeln, luktar lite till men bestämmer sig för att det var något där. Men eftersom jag redan hade flyttat ut byrån som står där vet jag att hon inte var där. Zigge fortsätter bort mot vårat datorrum, går runt under skrivbordet och bland alla sladdar och luktar. "Åh nej, inte sladdarna!" Jag kollar under skrivbordet tillsammans med min hund men ingen Zolo där. Vidare går vi till nästa rum. "Zigge, vart är hamstern ? SÖK." Han börjar söka av området, går från ena sidan till andra, fram och tillbaka, lukta i hörnen, Nosa längs hela nedfällda sängen som finns under bäddsoffan.. Han stannar och luktar väldigt noga på ett ställe. Förhoppningsfullt drog jag ut sängen, men ingen hamster där. Jag klev två steg åt sidan, Zigge kröp även under denna, nästan lika låga möbel, luktade och markerade att han var på rätt väg. Jag går in i hörnet, flyttar en stor plastväxt vi har där och där. DÄR! satt hon. Natten avslutades med grillad kyckling (utan ben) åt Zigge och överös med beröm. Zolo sattes in i buren och matte och Zigge låg och kramades innan vi inte så långt senare somnade. Lyckligt slut ! Glad

Mvh Ellenfyrkant

BrightGloria
0

Duktiga Zigge!
Vad bra att Zolo kom fram igen!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Ellenfyrkant
0

#1 Ja, det var väldigt skönt ! En hamster kan vara väldigt svår att hitta. Obestämd

Mvh Ellenfyrkant

MarieSchroder
0

wow! duktig vovve!

MarieSchroder
0

wow! duktig vovve!

SheltieDog
0

Skönt att ni hittade hamstern, duktig hund! Glad

Har också haft en hamster innan som rymde 2 gånger, så vet hur det känns *panik*. Min rymde ena gången när vi hade varit iväg, och tillslut hittade vi henne i ett hörn, tur tur!

MVH Eva, ägare av sheltien Elsa

Chanku
0

Va bra att ni hittade henne!

Min hamster smet in i väggen en gång. Tack o lov vid garderoberna, så det var väldigt enkelt att helt enkelt montera lös väggskivan och sen var det bara att sitta o vänta med gott godis ;)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

medde
0

En verklig hjälte!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vafh
0

Vilken duktig vovve

Vania och Juno