Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettfakta-om-rasen
Läst 2003 ggr
Emaljoh4
0

Blir Sheltien snabbt tjock=?

Har hört av vissa att Sheltien bör/måste äta lightfoder pga att den går så lätt upp i vikt.

Tänkte höra med er här hur det är.

Går Sheltien väldigt snabbt upp i vikt?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Chanku
0

Det gäller som med alla hundar att hålla koll på hullet och inte ge för mycket mat. Däremot skulle jag inte säga att lightfoder är något måste för en sheltie. Motion och bra mat skulle jag säga är rätt väg att gå :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Emaljoh4
0

#1 Okej, tack för ditt svar! Glad Kan det vara så att vissa Sheltisar har olika lätt att gå upp i vikt?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

druttizen
0

njaa dom är ju glupska i det stora hela, men vikten tycker ja håller sig fint :))

däremot brukar kastrerade hanar kunna gå lättare upp i vikt å behöva light mat, men det gäller inom Alla raser. Min är kastrerad men ser inte vikt som nått varierande ändå. håller sig rätt så jämnt på samma kilo tycker jag :))

SparklingTindra
0

Vissa shelties har en tendens att lätt gå upp i vikt, men det är ingen regel.

Min ena tik går upp i vikt nästan av att titta på mat, min andra tik är mager och går inte upp i vikt varesig av färskfoder eller annan mat.

sissie
0

Jag kan ge som tips att om man ger ett premium eller superpremium-foder så kan man minska rekommendationsmängden med upp till 20% utan att riskera att hunden får i sig för lite näring. Bra att veta om man har en vovve som lätt lägger på hullet.

Fotnot:

Premiumfoder = mer än 30% kött

Super premiumfoder = mer än 40% kött

ungefär ska tilläggas.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg