Fodret Taste Of The Wild
Idag när jag var i djuraffären hittade jag provpåsar på detta foder som tydligen ska vara ganska nytt på den svenska marknaden. Det är ett kanadensiskt foder som, om jag förstått det rätt, inte innehåller något spannmål. Det står på engelska på förpackningen så jag förstår inte riktigt vad det står. Men jag vet i alla fall att det innehåller viltkött från kanin, oxe anka.
Jag fick ett par provpåsar med mig hem och mina hundar älskar detta foder!
Nu undrar jag.. Är detta foder något att satsa på? Det verkar ju bra men även de allra sämsta foder vill framstå som det allra bästa man kan ge sin hund så man vet ju aldrig. Vad jag vet är i alla fall att mina hundar gillar detta;)
Jag har pratat med en av deras säljare och fått veta lite.
Tanken med att svenska grossisten tagit in fodret är att ha en mer egen nisch på fodermarknaden.
Det är många företag som nu kommer med olika foder som ska konkurrera med Orijen. Tast of The Wild är ett foder som inte innehåller spannmål. Har ett högre köttinnehåll är traditionella foder men inte lika högt som Orijen.
Ett i mitt tycke ett genomtänkt foder. Lite andra proteinkällor än de vanliga kyckling och lamm.
Bison har jag provat på min vovve, vilket hon mycket gärna äter. Har inte kunnat göra en direkt utvärdering på det hon ätit då hon bara ätit en mindre mängd av det som prov. Smakrikt är det helt klart då hon metodiskt plockade ut kulorna bland andra kulor.
Närmaste snarlika fodret är Eukanubas Wild by Nature, som dock har något lägre kötthalt.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Det verkar alltså vara ett bra foder:) Vad jag förstått är inte Hills så bra som jag först trott och Frankie äter inte hills alls längre. Så jag funderar på att byta foder. Detta foder kanske är värt att byta till då:) Mycket bra med hög kötthalt samt att det inte finns spannmål i. Helt perfekt ju=)