Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettpäls-färger-och-tecken
Läst 2001 ggr
druttizen
0

Schampo, balsam, päls

Jag har ett bra schampo, men är lite nyfiken på vad NI har!
Vilket schampo använder ni och har ni balsam?? Vilket isåfall??

Använder ni något Mer, som ska få pälsens skönhet att blomstra?

druttizen
0

Jag förresten har märket Natural Espree.
Tycker alla där är bra, men idag har jag den lila som heter "Plum Perfect Shampoo" och den ska ge glans, volym osv.

Balsam har jag inget.
Använder inte heller nått annat, Men ser till att fodret ska vara bra till pälsen.

Chanku
0

Jag använder just nu KW mandeloljeschampoo och Hogen balsam med jojoba. Finns säkert bättre och sämre, men tycker det funkar okej. Schampot kommer jag dock inte att köpa igen, inbillar mig att pälsen har lättare att forma sig underligt.

(I övrigt ger jag laxolja i maten och kommer eventuellt att gå över helt på "BARF" så småningom.)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

SparklingTindra
0

Eftersom att sheltiens päls ska vara lite sträv så brukar man inte behöva balsam till pälsen. Den tovar ju dessutom inte nämnvärt heller.

Jag använder Pet Silk Phase 3 schampo till mina hundar och det funkar super och luktar gott.

druttizen
0

#3 ja precis, ja använder inte heller balsam.
Har inte behövt det heller tycker jag.  Flört

Chanku
0

Kan tillägga att jag använder balsam i rumpfluffet och lite i kragen, där pälsen har lite mer förmåga att trassla till sig (inga stora tovor, utan mest bara trassel). Blir lite lättare att borsta då :)

NinaToy
0

Använder Espree Berry Delight schampoo. Är jättenöjd med det. Har funderat på om jag ska köpa ett balsam från samma serie också.
Fodret jag ger dem är RC Mini Junior + filmjölk (börjar minska på den) + ägg ca 2 gånger i veckan. Chihuahuorna som har vuxenpäls är väldigt blanka och fina i pälsen. Sheltien som har valppäls är mycket mjuk.

druttizen
0

#6 Tror det är den som mamma kör med. Den är också bra. Den är röd va?
Hennes luktar bär och min luktar plommon :)) Mmm

druttizen
0

Tittade precis och det är samma som mamma har ja.

Tycker det finns fler bra inom Natural Espree serien :)
Ni som aldrig provar kan ju gå in i länken och se vad respektive sort gör:

http://lupus.se/templates/group_list.asp?GroupGuid=737

Ellenfyrkant
0

Min plutt shamponeras med Clean av Best friend som även innehåller balsam samt Shampoo av Vitakraft. Tänker använda de flaskor jag har tills de är slut. Sedan införskaffas nog Espree.

Mvh Ellenfyrkant

Chanku
0

Jag har hört att K9 ska vara riktigt, riktigt bra. Betydligt bättre än Espree enligt dom som avgudat Espree (dvs innan de började avguda K9). Jag tror att det blir K9 nästa gång för mig :)

runas
0

Jag har en flaska PCL cat&dog som ska få ta slut, gillar den inge vidare och sen blir det K9. Har använt mig av balsam sprayen ett tag och den är gudomlig! Använder inget balsam  då jag har sprayen ist. Den fungerar även bra som doftborttagare på kissig päls och så…

I övrigt får de BritCare salmon foder som de fungerar utmärkt på, inga andra tillskott behövs.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

druttizen
0

#10 - K9 har fångat mitt intresse också faktiskt och jag har läst om det någr ggr.
Är rätt nöjd med Espree, så inte redo att byta, men nån gång kanske

Sen är det säkert lite individuellt också, vissa kanske pallar ett schampo som andra inte pallar. Som vi människor. Men att prova nån gång i framtiden kan säkert inte va omöljigt :)

NinaToy
0

Har stått och tittat på K9 ibland och undrat om man skulle testa.. det borde man kanske göra nu eftersom det är många som verkar tycka den är bra. Deras balsamspray, är det någon som rekommenderar att använda den inför utställningar?