Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: allmänt
Läst 2142 ggr
AlwinsMatte
0

Hur har ni det med era hanar?

Hejsan har en liten fråga när det gäller era killar :)

min Alwin när han kissat så samlas det urin på underpälsen, jag har klippt lite där ,men kan ju inte ta hur mycket som helst , man får tvätta honom under magen efter varje kiss ,för lägger han sig i sin säng så luktar det urin finns det något med samma problem eller hur gör ni ?

mvh Jeanette

dogg
0

Hej, får också klippa regelbundet eller snarare tar trimmern det går snabbt och enkelt. Det är inte fräscht annars, ser också till håret runt snoppen inte är allt för långt så att min hane kan tvätta rent sig själv ordentligt. Nu kan han enkelt hålla sig ren själv, innan jag började med trimmern regelbundet ägnade han mycket tid åt att tvätta och tvätta men han luktade ändå nästan alltid urin.

Ellenfyrkant
0

Det blir lätt så när de har lång päls under magen. På Zigge ser jag att kisset har torkat ihop samlingar med hårstrån ibland. Men jag har inte alls problem med det på samma vis som du verkar ha. För det är inget varken jag eller han lider av och jag tycker inte att det luktar heller. Man får juh göra rent ändå såklart men jag upplever det inte som ett problem. Men om du inte ska ställa ut honom kan du juh göra honom ganska kortklippt runt ikring men försöka få det att inte se allt för fult ut, haha. Lycka till ! Glad

Mvh Ellenfyrkant

emma93
0

Har haft 4 hanar totalt och det har egentligen bara varit en som behövt klippas regelbundet för att det inte skall lukta. Det verkar vara väldigt individuellt om det behövs eller ej. Jag har nog haft tur som sluppit det på de andra.:)

druttizen
0

Jag är glad att jag slipper det problemet på min hane.
Sen är min kastrerad också, vilket dämpar eventuell doft en del också.

Jobbigt med hanar som får kiss i pälsen under och då de lägger sig ner i säng, soffa, på matta osv, så smittar det av sig. Man får lixom tvätta ofta för möbler luktar också till slut. Där hunden legat helt enkelt.

Intressant att se hur andra har det och hur vanligt "problemet" är

Flört

Lavine
1

Jag tycker egentligen det är mest problem när det är löptikar i området, då luktar han lite extra, och jag tvättar honom varje dag då. Gör det väldigt enkelt, blöter en handduk och svabbar under magen. Men jag har faktiskt tänkt klippa lite för att testa det.

Ressu
0

Jag har heller inga problem med mina två hanar, tack och lov får man väl säga. =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus