Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 13500 ggr
Chanku
47

Finaste hundnamnet?

Jag tycker hundnamn är sjukt roligt och man har ju samlat på sig några favoriter genom åren.

Vilka är dina favoritnamn?

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

BrightGloria
1

Jag älskar namn med bokstaven X i!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

sissie
0

Jag också.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[Malin3033]
1

För mig är inte namnet som är det fina utan historien bakom. Min kompis klurade länge på sitt hunds namn och nu heter hon Eo efter Princess Éowyn som är med i Sagan om Ringen. Läs mer om namnvalet här. (Ni får scrolla ner lite). Rubriken på blogginlägget är "på tal om namn".

medde
1

Mina valpar har alltid fått namn på Z. Ett måste liksomFlört

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Starfall
0

Jag har alltid älskat namnet Kazper och det är därför jag valde att döpa min trefärgade valp till det. Jag är även mycket förtjust i namnet Tindra och kommer troligen någon gång i framtiden skaffa en blue merletik (sheltie) som jag kommer döpa till Tindra. Men innan Tindra kommer jag skaffa en Irländsk Varghund som kommer få namnet Gizmo. Tungan ute Det kommer dröja många år innan dess, men visst är det kul att drömma lite? Skrattande

SparklingTindra
2

Vilja (kommer min nästa hund heta), Aslan (om jag nån gång skaffar en storpudelhane), Korim, Aska, Sky.. Haha jag har många favoriter. =P

Sen försöker jag att övertala en kompis till mig att hon ska skaffa en till hanhund som hon kan döpa till Milton.. Hon är dock lite svårövertalad. =D

Wuwie
0

har ingen hund nu men när ja skaffar en sheltie (vilket jag KOMMER att göra för ja älskar rasen) så kommer ja döpa min valp till Kiwi, Mizlan Eller Eox :)

runas
1

Jag gillar mina hundars namn, Gusti, Jasper och Miro(lever ej längre). Farfars ena hund fick namn efter hans favvis whiskey då farmor tvärvägrade att döpa hunden till just…Whiskey. Namnet blev Chivas(Chivas Regal).

Annars gillar jag namn som betyder nåt…historien bakom. Min isl. fårhund kallades Núpur(nopur) som betyder klippa, fjäll.

Är annars barnsligt förtjust i knäppa namn…Skäms

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Channi
2

Min sheltie heter Nenya och även det är ifrån Sagan om Ringen. Galadriels ring för dom som inte vet det ;)

Jag är mycket för fantasy namn, namn på andra språk som har någon slags betydelse och mytologiska namn.

Tycker det är löjligt roligt med namn ^^

NinaToy
0

Nova gillar jag, vi köpte en tikvalp som vi döpte till det… hon dog endast 9 veckor gammal pga sjukdom och på latin betyder Nova stjärna, så när det är stjärnklart brukar vi säga att det är Nova som lyser mest av alla stjärnorna :)

Shelby heter min andra hund. Det namnet gillar jag väldigt mycket eftersom det är ovanligt och hunden lyssnar väldigt bra till det!
Holley heter min sheltie och jag valde det eftersom jag inte vill ha ett namn som är lik något kommandoord + att alla våra hundnamn är bilrelaterade :)

[sheltietjej]
0

Jag är helt kär i min mostershundsnamn, MYX! Oskyldig

druttizen
0

Min heter Wilmer och mammas heter Alwin. Så de namnen gillar jag såklart
Winiz gillar jag men hade en katt vid det namnet så….

Jag gillar namn som är originella men ÄVEN skulle kunna passa ett barn. En människa.
Djurnamn är inte så starkt hos mig. Men visst kan det finnas NÅTT fint djunamn med som är originellt. Men föredrar gärna oiginella namn som KAN va på barn.

Tindra har jag gillat länge, paxade det namnet lite, Alltså bestämde att det ska min nästa hund heta, men så många som heter det så jag slog lite bort det namnet faktiskt. Wiska och Wilja är två namn som jag väger mellan  på nästa hund. Tiknamn så klart då.

Futurity
0

Har inte tänkt på något favoritnamn men jag tycker om när det är X, Y och Z i namnen.

druttizen
1

Jag är nog lite inne på namn med w Flört