Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: mat-och-godis
Läst 1237 ggr
Maulin
0

Matvraket är inget matvrak längre

Min kille har vräkt i sig sin mat sen han flyttade hit i mars. Två sekunder sen är maten slut. Nu går han fram till maten, luktar och går därifrån. Jag börjar seriöst undra om han är sjuk. Det blev så en dag när min andra hund oväntat dök ner i hans mat och började äta, vilket hon aldrig gjort förut. Tror det är sen då han inte är så glupsk längre.

Jag gillar ju min glupska kille, vart kan han ha tagit vägen?

Chanku
0

Äter han ingenting under dagen? Dricker han? Är han pigg i övrigt?

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Maulin
0

Jo, ett mål brukar han äta. Vi har varit bortresta några dagar och de var hos några släktingar och där hade han ätit jättebra.

Håller honom under uppsikt. Ska kolla mer om han dricker, och sen ska jag ut och träna lite sen och så, så jag ska kolla hur han är.

NinaToy
0

Min valp var också ett matvrak när hon kom, men har lugnat sig lite och kan äta torrfodret halvintresserat (speciellt om det är varmt). Tror det är för att hon kommit ifrån konkurrensen från sina syskon (min andra hund är väldigt kräsen), och att vi tränar mycket, då får hon mjuka godsaker och blir kanske lite bortskämd med det. Kan räcka med att jag lägger ner någon blodkorvs- eller korvbit i matskålen så äter hon upp även torrfodret med aptit :)

druttizen
0

Hur gammal är han?
Tänker för att om det är en hund under 1 år, så kan den komma i såna perioder. Hormonella perioder kan man säga.
Min hade någon period där han gick från att häääääva i sig mkt fort, till att bara nosa och sen gå utan att äta. Men det där gick över. Var bara hormonerna som lekte inom honom, så försvinner