Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettsjukdomar
Läst 3360 ggr
falkbacke
2010-08-03 23:06
0

Magkatarr

Har nån några erfarenheter av hundar med det?

Var till veterinären idag med Inez och hon fick den diagnosen(som jag misstänkt ganska länge), och med lite medicin och nytt foder for vi hem. Hon ska äta medicin en vecka nu och så ska hon byta foder till Hill's l/d, veterinären rekomenderade det. Nån som har provat det fodret på sin hund?

MarieSchroder
2010-08-04 01:21
0

har l/d till katt… fast för leverproblem. Hills foder är helt OK - fast katten är rejält trött på det och äter helst av de andra katternas mat…

Som vanligt tänkte jag även rekommendera Hammarlundskans AE-Olja. Bra vid mag-/tarmproblem (bland annat). Testa en kur i samband med det andra du får från veterinären. Den säljs på Häromi.

/M

sissie
2010-08-05 10:00
0

Hills veterinärfoder brukar över lag fungera bra. Är dock väldigt dyrt men men. Har inte provat det själv men vet många hundar och katter som mår bra utav det.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

emma93
2010-08-05 10:17
0

Har l/d på en äldre hund som bor hos mig tillfälligt. Han har smått förändrade levervärden, och mår kalasbra av det. Det känns dock väldigt fett det fodret så jag blev bara lite förvånad över att det var det som rekommenderades för magkatarr. Jag läste det först som i/d, som ju är snällt för magen, men jag har inte alls satt mig in de fodren utan har alltid följt veterinärens rekommendation i Hill's serien och det har fungerat bra genom alla år.

druttizen
2010-08-05 19:57
0

Jag hade det fodret då min hade tjocktarms inflammation.
Det dyrare fodret alltså. Man kan ju köpa hills på både veterinär kliniker och på zoo butiker och det är inte helt samma.
Wilmer fick det som säljs på kliniker och den sorten som är utsedd till mage och tarmar.

Tycker det fungerade väldigt bra!
Fick sen när han var bra, byta till Hills på zoo istället. Var mest ekonomiskt tänkt då jag bytte bort klinik fodret och då valde jag Hills sensitive stomach på zoo

sissie
2010-08-05 21:24
0

Många gånger kan man byta till ett magvänligt foder från zoobutiken och tjäna en slant på det. Men man får inte ha bråttom. Det är jätteviktigt att inte byta för tidigt. Minst tre månader och helst sex månader efter att veterinären konstaterat att problemen är borta, får man byta foder. Byter man tidigare så kommer problemen tillbaka hos minst hälften av hundarna.

För att klargöra lite när det gäller Hills, då jag vet att det kan vara minst sagt rörigt.

Hill´s är inte ett foder utan en fodertillverkare. Dom tillverkar tre foder.

Science Diet

Science Plan

och Natures Best.

Science Diet får bara säljas av Veterinärer eller butiker som har anslutning till en veterinär. Dessa foder klassas som medicinska foder och kan faktiskt ge skador om fel hund får fel foder.

Science Plan är en foderserie för hundar som inte behöver veterinärvård. Där finns också några mer specialanpassade fodertyper som sensitive stomage.

Natures Best är ett risbaserat foder utan spnnmål. Bättre kontroll på vad tex kycklingarna äter för foder.

Och det är inte bara Hill´s som har röriga fodermärken. Det finns fler.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

falkbacke
2010-08-06 22:06
0

Oj, menade att hon fått i/d!  Tack för alla svaren :) Hon har förut ätit Hill's Science Plan Performance, tror jag att det hette. Den här säcken var det nog.. http://www.northolm.co.uk/images/chiad.jpg

Medicinen hon äter är Andapsin, nån som haft det till nån hund? Hon verkar fungera jättebra på det, hon är väldigt pigg och glad redan nu trots att hon bara fått det i några dagar.