Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettmat-och-godis
Läst 2485 ggr
Maulin
0

Min hund har blivit..kräsen??

Min kille har ätit jättebra sen jag hämtade hem honom i mars. Nu är det lite sämre. Nu när vi skulle träna så hade jag bara lite leversnittar som han ibland vill ha men idag gick det inte. Jag tänkte prova med fodret han äter men de ville han inte heller ha.

Vad är det med honom? Ska jag ge ännu godare belöningsgodis eller vad ska jag göra? Ska man kolla med vet om han är frisk eller vad? Inget kul alls ju, jag kan väl inte alltid ha köttbullar ex varje gång vi tränar in ett litet trick. Vad har ni för belöningsgodis, vid klicketräning?

Maulin
0

Kan även tillägga att han inte åt maten i morse men ville ändå inte ha vid träning.

Chanku
0

Jag ger allt möjligt. Torrfoder (kattungemat, hennes eget foder, provpåsar etc.), torkat kött i olika former, ost, charkspill (skinka, hamburgerkött etc), rått kött, mjukost på tub, mjukt hundgodis, burkmat m.m. Allt godis i minibitar! En normalstor frolic bryts i typ 16 bitar. Mycket godis = mindre mat i skålen.

Förutom då andra former av belöning (lek, nosa på fläckar m.m.). Kan ju tillägga att jag klickertränar.

Har han tappat matlusten i övrigt också? Är han pigg? Luktar han äckligt ur halsen? Kollat tänderna? Skillnad i om han kampar?

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

druttizen
0

Variation är bra.. dom, precis som vi tröttnar ibland.
men hur ggammal är han?
för är han inte så gammal, tonåring tex, så kan det tillhöra åldern att lite godis och matvägra. Det gjorde min, som annars är totalt matvrak. Hormoner antar jag

[sheltietjej]
0

Kan det inte vara så att någon tik löper i närheten, så han matvägrar? Vet en del hanar som gör så.

medde
0

Jag har liknade problem med Mickey, men enbart då det gäller torrfodret. Älskar sin mat!! Men bara några veckor,sedan blir det totalvägran. Godis och mut ´går alltid. Men dock inte torr fodret. I bland känns det som jag ska prova affären hela sortiment av torrfoder.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
0

En del hundar svara bra på en boll att få leka med en liten stund istället för godis som belöning.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Maulin
0

Han äter kvällsmålen. Och då äter han som om han vore mer hungrig. Har kollat tänderna och jag ser inget konstigt.
Tycker han är som vanligt förövrigt.

Han är kemiskt kastrerad så några löptikar tror jag inte de beror på.

druttizen
0

Hur gammal är han?

Maulin
0

Han är 1,5 ungefär.

druttizen
0

Står emellan att vara tonåring, till att bli vuxen.
Så det är säkert hormoner eller liknande som håller på att påverka.
Jag tror att det bara e en period och det går över sen Flört
Verkar lite tillhöra inte alla, men många, under tonår å så

MenvaFa
0

Min hund va lika dan när han var i den åldern.. Åt inget, allt han åt spydde han ut.. Gick från 9 kg till 7 kg på bara några veckor..

Bytte foder stup i kvarten då jag trodde de var problemet. (att han inte tyckte det var gott).
testa att ge tre ggr per dag om han inte äter på morgonen då de blir mindre port, per gång..

Och som belöning tips är ju de nya kulkorvarna.. Jätte bra kletar inte som köttbullar i fikan och är jätte gott.. Sen slipper man ju löken och kryddorna som är i köttbullar.. Sen har jag hört hundar som älskar belöning av lek istället för godis..

Flört