Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1455 ggr
dogg
0

Sheltie och överbett?

Hej, var ute och promenerade längs bohusleden och mötte några vandrare. Vi hälsade och sen sa kvinnan i sällskapet, det är väl ingen shetland sheepdog eller? Jo sa jag. Men alla dem har ju överbett och det har inte han. Min vännina födde upp sådana och alla dem hade överbett.

Bara en undran till er som har känt till rasen längre, är det vanligt eller har det varit vanligt med överbett?? Har aldrig hört eller stött på det tidigare? Hon tyckte förresten också att Robin var mycket social och trevlig för att vara sheltie!

druttizen
0

Det var nått nytt hehe

Chanku
0

Överbett ska dom inte ha :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

SparklingTindra
0

Det var då inte en seriös uppfödare i så fall om hennes avelshundar hade överbett. ;) Hon kanske blandade ihop sheltie med någon annan ras?..

Chanku
0

"slutna i ett perfekt och jämnt saxbett." I en stängd mun så är alltså överkäkens små framtänder, precis framför underkäkens små framtänder om du förstår hur jag menar :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Starfall
0

Nej, överbett ska inte sheltien ha. Har aldrig sett en sheltie med överbett, inte någon annan hund heller för den delen. Och glad är jag för det, att det inte verkar så vanligt. Oseriös uppfödare som avlat på hundar med överbett Obestämd