Börjat bajsa inne!
Hejsan!
Det har gått jättebra med rumsrenheten fram tills för några dagar sen. Klart att det händer en o annan olycka inne, det räknar jag med.
Men hon har börjat bajsa inne. Jag ser på henne när hon snurrar runt o är jättenödig, då tar jag ut henne direkt. Går ute en stund..väntar..hon vill bara busa.. hon är inte nödig längre. Sen hinner jag bara komma in, sätta mig ner o sen är hon igång o snurrar igen. Jag tar ut henne, hon bajsar inte, vi går in igen o så snurrar hon igen o så håller det på! tillslut hamnar bajshögen inne!
Ja, jag har varit ute med henne JÄTTELÄNGE för o se om de inte ska komma snart, men de gör de inte. Hon väntar tills vi kommer in igen.
Varför? Hur ska jag lära henne göra det ute igen?
Hon får alltid massa beröm när hon gör det ute och jag ignorerar henne när hon gör det inne.
Vad gör ni ute? Prommenerar ni hela tiden eller leker du stolpe?
Var så tråkig som det bara går. Var en stolpa som bara står där och tittar rakt ut i luften. Låt henne flänga runt så långt koppelt räcker. Säg inte ett ord. Inte ens uppmaningar om att hon ska bajsa. När hon finner dig maximalt tråkig och att det är trist att bara stå där så kommer nödigheten att göra sig påmind. Vänta ut. Sen kan ni leka en en stund när hon gjort sitt som hon ska. Var konsekvent så kommer det att bli så att när man går ut så bajsar och kissar man först, leker sen.
Det är som små barn. Så länge de har annat att tänka på så "glömmer" de bort att de är kiss eller bajsnödiga.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Beter mig exakt som lyktstolpen vi står brevid, har en plats där hon kissar o bajsar ni ib lrjan så de ska kännas "hemma". Men hon hittar på roligheter iaf, inget hindrar henne. Lättroad hund
Jag hade samma bekymmer med en av mina för många år sen. Det höll på länge, men det verkade vara en mognadsak som till slut gick över av sig själv. Jag har också funderat på om hunden till slut kände av min frustration och mina förväntningar och så blev det ju ganska roligt att springa ut titt som tätt också:). När jag själv släppte på "kraven" så löste det sig för vovven också.
Bara o fortsätta på samma sätt då o se om de bara är en "period"
Håll tummarna!