Varför just DET namnet?
Som rubriken säger, vad är historien bakom er hunds/hundars namn?
Vi hade en låång lista med namn. Sambon var helt galen i namnet Turbo men jag var inte så övertygad. Tyckte Chili eller Zeb lät mycket bättre. Men när vi väl träffade den lilla krabaten var det nog bara för mig att ge efter. Han var en helt självklar Turbo! Token satt inte stilla en sekund :D Under hela besöket satt vi bara o klappade uppfödarens tikar. Lilla Turbo fick vi tag i först när det var dags att åka hem :)

Jaffa köpte jag först när han var 8 månader då hade uppfödaren redan valt namn, ¨Men av han fick han namnet då han i stamtavlan heter Men va FA (han är en tjuvparning så alla har lite roliga namn) så då blev de först Vaffa Men ändrades till Jaffa då man kan säga de mer som VA FAN å han kan bli ledsen å tro att han gjort nått när man själv gjort fel..
Så sen Till Zero…
Hans namn kom då jag ville att mina killar skulle heta nått som klingar bra tillsammans då jag Älskar å endast dricker dricka som Cola Zero Sprite Zero så tyckte jag att Zero skall han heta perfekt när man ropar in dom Jaffa Zero ;)
Dock är väl inte Nollan så charmigt men man får tolka det som man vill….