Fråga om kennel val.
Hej! Jag har bara en lätt fråga:
Om man köper en valp från en kennel som satsar mycket på utställning och har fina utställningshundar, är det lika stor chans att dom kan bli framgångsrika i Agillity som en annan Kennel som satsar på Agillity och har framgångsrika agillityhundar?

Det finns säkert en tanke på gener när man avlar, men jag tror att det blir vad man gör det till. Om man tex köper en valp som man börjar träna med, så får man nog en träningsintresserad hund…

Däremot när det handlar om utställning så kan ju vilken kennel som helst få en fin hund, men man bör väl kanske välja en "utställningskennel" om man vill ha hjälp att hitta en rastypisk hund.
Det handlar väl om att hitta rätt individ. Jag tror säkert att det går att hitta utmärkta arbetsglada hundar på en kennel som enbart är inriktade på utställning, men temperament går väl i arv som det mesta så föräldrar som utöver att vara vackra
Även har de kvaliteter Som jag letar efter i en hund borde ju vara en fördel.
Jag har precis själv köpt valp med tanken
Att i framtiden syssla med agility. Han Kommer inte från en 'utställningskennel'' :)
Ja okej, tack alla! Men jag har en liten fråga med..
Kan en tricolor hane och en sobel tik få sobel ungar?

#4 Ja, min valp kommer från en trefärgad mamma och en dominant sobel pappa. Hon blev skuggad sobel.
Kan man få ljusa soblar?