Klövjeväska till sheltie
Är det någon som har klövjeväska till sin sheltie? Skulle vilja ha tips om att hitta en i bra storlek. Har letat i över en timme nu och alla verkar så stora - vilket är logiskt, men jag skulle tycka att det vore kul om han kunde bära små saker vid längre promenader (tygvattenskålen exempelvis). Det är förstås inte tal om att packa honom full med grejer och gå flera mil.
Hittade en i liten storlek på Zoosajten, men då blev jag skeptisk eftersom den bara kostade 49 kronor… skulle i och för sig kunna chansa och pröva för den penningen, men kastar ut frågan här innan jag i så fall gör det.

Har nydligen tänkt på samma sak och hoppas att någon vet vart man kan beställa eller köpa bra klövjeväskor i rätt storlek (vill nämligen också bara ha så man kan ha nått litet i).

Vad är en klövjeväska?

#2 en slags "ryggsäck" som man lägger över sheltien och sätter fasst den så att sheltien kan bära på packning.

Jaha en sån.
Har aldrig sett sådana på små hundar överhuvudtaget.
#0 Har du hittat ngn nu eller köpt?
#4 Nja, har avvaktat lite om jag skulle ha tur att hitta någon billig fin i butik. Men det har inte hänt, tänkte så beställa den jag nämnde i första inlägget, men insåg att den är alldeles för liten! Tur att jag mätte hunden innan jag beställde.
Jag får leta vidare, säger till om jag hittar någon.

Gör så. Skulle vara kul att ha en till våren.

Jag såg här om dagen en större hund med en sådan väska. Han gick och bar på sitt eget koppel också, det såg sött ut! jag ska kolla lite på internet om det finns rätts storlekar till sheltie.
Oj va gulligt ! Min grannes hund brukar bära omkring på husses vante ^^
jag aar en son till min 
köpte den i en djuraffär för va 100 lappen
då mimmi är ganska stor för att vara en shelti så fick jag ta m på väskan som var ganska liten i storleken
men gu så söt hon är i den

Lussi har även han en sådan som vi köpte på uts i sofiero.Visserligen var den lite förstor runt magen men min mamma ska sy in den :)

Jaha så ni hittar den i djuraffärer?:s det finns inte i rätt storlek i affärerna närmast mig:s