Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettsjukdomar
Läst 6179 ggr
Pauliine
0

Hjälp! vad är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Roy har små svarta prickar i huden, smuts? Om man "spräcker" huden kommer det ut smuts. om det nu är smuts.. Vad är det för något? och vad kan jag göra åt det? Han verkar inte störa sig på det alls. När vi var hos veterinären reagerade hon inte ens på detta. Hans hud är lös också som om han "mjällar" över hela kroppen.

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

SparklingTindra
0

Pormaskar? =)

Niini
0

Tänkte just säga samma som #1 :)

sissie
0

Ser ut som sådana där pormaskar som nakenhundar får titt som tätt. Tvätta med te x Klorhexidrin. Eller ansiktsvatten som man anväder mot acne. Clerasil.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Pauliine
0

kan de säkert vara har ingen aning om hur de ser ut eller något. Okej vart får man tag på demdär grejerna? apoteket? =)

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

sissie
0

Apoteket är ett ställe och de flesta större vanliga matvaruaffärer brukar ha något utav dem. Klorhexidrin kallades förr för Desivon.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

moimoimoi
0

Gå till veterinären och köp Aptus Dermocanis Pyoderma är mitt tips! :)

MarieSchroder
0

Inget farligt. De flesta vovvar får faktiskt detta fast det oftast inte syns så mycket. Går oftast att tvätta/pilla/gnugga bort.

EXAKT vad det är vet jag inte dock…. dvs vad det kallas på veterinärspråk….. Mina katter hade vad jag beskrev som "smuts på hakan" för en veterinärkompis. Hon visste genast att det rörde sig om felin akne och fick då rådet att tvätta med Fungoral och borsta bort med mjuk tandborste…. Fast det såg annorlunda ut och satt mer i "klumpform"… Men jag vet inte om det kan röra sig om något likartat kanske Glad!