Hightime Hot And Spicy
Vilken sötnos!
Kazper är en liten kille på snart 3 månader. Han är väldigt busig och vill gärna att man ska kasta en tennisboll som han kan hämta. Det tycker han är jätteroligt.
Det var igår jag hämtade honom, mitt lilla bustroll. Resan hem gick inte så bra, Kazper verkar vara en vovve som lätt blir åksjuk. Väl hemma tog jag ut honom till platsen där det är tnkt att göra sina behov och han var duktig och gjorde både nr 1 och nr 2. Efter mycket beröm gick vi in i huset oh han fick sin kvällsmat. Efter det sov han i flera timmar, resan var jobbig för honom så nu var han trött. När han sedan vaknade var det lagom för sista kvällsrundan och då gjorde han nr 1.
Han sov hela natten och vaknade inte förrän alarmet gick klockan 06.30. Då var det dags att ta ut Kazper på sin morgonrunda. Även då gjorde han det han skulle och sedan fick han frukost. Efter detta gick vi och vilade ett par timmar till.
Kazper är väldigt duktig när det gäller att göra sina behov ute. Än har det inte hänt några "olyckor" inne. Om jag bara är uppmärksam på hans signaler och tar ut honom ofta kommer det nog gå ganska snabbt att göra honom rumsren :)
Biter och tuggar gör han mest hela dagarna, han biter på det mesta. På fingrar, möbelkanter och sin sovdyna. Jag låter honom därför tugga på oxbenet en stund då och då. Förhoppningsvis lär han sig att inte tugga på annat än just tuggsaker.
På bilden tuggar han på mitt finger, ajabaja…
Helt underbar!
Grattis till den nya underbara vovven
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Niini & Medde - Tack så mycket! 
Måste även visa Kazpers bror Pelle som fortfarande letar nytt hem. Om det är någon här som är ute efter en liten skuggad sobelkille kan jag varmt tipsa om denna pojke. När jag kom till uppfödaren igår och skulle hämta Kazper kom denna lille Pelle fram till mig och kröp upp i min famn och somnade direkt. Helt underbar är han
Han finns på kennel hightime.

Supersöt är han! Lycka till med honom :)
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Han var verkligen söt Starfall. Lycka till med honom =)
Vilken söt liten kille, vi önskar grattis och lycka till.
MVH Hazel & co
Hemsidor: www.hazelhouse.se
www.sockertopp.se
min pysselblogg www.ellispysselhorna.sockertopp.se
#12 Jag tycker också de är lite lika =) Ja, Enya och Kazper har samma pappa, men de har även samma morfar. Både Tindra och Kazpers mamma Linnéa har Sammie som pappa
Så man kanske nästan kan säga att Kazper och Enya är mer än "bara" halvsyskon. Halvsyskon och halvkusiner på samma gång;)
#10, 11 & 13 - Tack alla för de fina orden 
Rena släkt-träffen här inne 
MVH Hazel & co
Hemsidor: www.hazelhouse.se
www.sockertopp.se
min pysselblogg www.ellispysselhorna.sockertopp.se

Ah! Ytterligare små godingar!
Både Kazper och Pelle är helt underbara…. man blir så valpsjuk när man ser bilderna!
STORT grattis till nye kompisen!
/Marie
Wow vilken liten godbit du har fått hem Starfall! All lycka till med honom!

han är så söt din lilla kazper 
Dags för lite uppdatering, har visst glömt bort denna tråd.
Nu är Kazper snart 10 månader gammal och är ca 35cm hög. Lite liten, men är glad att han ändå blev så hög som han blev. Han är så gosig min lilla kille:) Kazper är väldigt duktig på att lyssna på sin matte (mig) och jag har aldrig direkt behövt lära honom så mycket. Det mesta har kommit av sig självt bara genom att han sett hur de andra vovvarna gör. Men ett problem finns det med Kazper. Stackarn är nämligen extremt bilsjuk. Han klarar inte ens en minut i bilen trots oänligt många små-turer med mycket lek och skoj efteråt. Det är någ så att Kazper verkligen mår illa och inte att han blir orolig som jag först trodde. Jag får fortsätta kämpa och löser det inte sig får jag väl försöka skaffa tabletter till honom.
Här kommer ett par nya bilder på Kazper. Inte de bästa bilder kanske, men de får duga så länge:P
Åh, vad fin han är! :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties