Favoritfärg?
Vilken färg på sheltie gillar du bäst?
Jag kom och tänka på detta nu.
Jag var bombsäker på att jag ville ha en sobelfärgad för jag tyckte det var lätt finast. Men nu gillar jag både blue merle och trefärgat. Trefärgat har jag alltid gillat men just på sheltie gillade jag mer sobel. Och blue merle var såå fult tyckte jag, men nu tycker jag det är riktigt läckert.
Vad vill ni ha för färg på eran nästa sheltie?

svart-vit eller blå utan tan-tecken…!

Jag gillar sobel eftersom den är så varierande. Men inom sobel så gillar jag nog mest mahogny och ljus ljus guldsobel.
Shelties med mycket vitt är jättefint, vilken färg det än är.
Även en snyggt tecknad jätteblå bluemerle med två blå ögon eller inga blå ögon alls.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Gillar tricolor bäst, utan tvekan! Men då vi skulle skaffa valp var det tydligen ett otursår för det kom misslyckad parning på misslyckad parning o ibland en eller två valpar o en dog o få tricolor o jaa.. Så när vi äntligen fick nys om Turbo så slog vi till direkt!
O inte kan jag väl påstå att jag älskar honom mindre bara för att han är sobel ;)
Jag gillar blue merle mest men även trefärgade är riktigt fina. Så min nästa hund blir en blm eller trf.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Jag gillar nog alla färger på shelties. Har lite svårt för väldigt bleka soblar dock.
Har blivit mer o mer förtjust i trefärgade. Speciellt ifall de har en riktigt bred bläs <3
Sobel är som finast med mycket bläs också tycker jag :)
Tidigare sa jag alltid att skulle jag skaffa sheltie så skulle det bli en blue merle hane. Men det blev en sobel tik när jag väl bestämde mig för sheltie :)
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Har ju en trefärgad tik nu, men nästa som kommer hit blir nog en Blue Merle tik, dom är DÖ läckra <3
Svart/vit är helt underbart vackert tycker jag, sedan skulle jag absolut inte säga nej till en läcker merle heller.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
En trefärgad hane med bläs *dregel*
Mina favoritfärger är trefärgade och väldigt mörkt skuggade rödsoblar, men älskar även blue merle 
Blue merle, utan tvekan! Helt förtrollad av den :)
Först skulle jag ha en trf hane. Letade och letade.
Men den jag fann till salu var sobel och han har jag idag 
Samma när jag skulle köpa perser, så sökte jag efter den mest svarta jag kunde hitta, men fastnade till slut för en cream-vit (typ ljus sobel)
Har med tiden nu fastnat för blm, men och trf igen.
Så nästa vovve blir nog en trf tik.
Har lite svårt för svart-vit och sånt, för det ser inte riktigt ut som sheltie för mig, samma med andra ovanliga. Men kanske därför man har svårare för det, för man inte är van och inte hunnit "vänja sig"
Favorit är svårt, men sobel, blm och trf
Olika sorters sobel gillar jag mest, helst mahogny och skuggad.

Blue merle tik helt klart! 
Var egentligen det jag ville ha när vi köpte Sess, men hon fångade vårt hjärta! 

#14 Skuggad sobel. =)
#14 Så du har också en sobel kille som heter Emil? 

#16 Ja egentligen är han ju en liten (stor…) Hitch-hiker men Emil passar honom bättre 
Jag tycker att alla färgerna är fina, men finast är det när dom har en bred bläs tycker jag.
Nästa hund vill jag ha trefärgad eller blå, när jag redan har en sobel. Fast för mig spelar färgen minst roll i valet av hund, bara man får sig en trevlig hund som man trivs ihop med så är det väl skitsamma om den är sobel, trefärgad eller rosa :)
Det finns inget finare än en jämt tecknad blue-merle. Gillar inte när blue-merlen får för mycket svart i färgen. Så är jag oxå väldigt förjust i tricolouren och svart-vita =)
Jag tycker likadant som Ressu. Jag älskar soblarna också, men jag är verkligt svag för de andra färgerna.
Sobel är min favorit. Men jag tycker att trefärga och blue merle är fina också.
Pokemon hundar och konst