Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1407 ggr
janey
2010-09-12 14:03
0

Aladdin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha, nu har lille Aladdin hunnit bli 10,5 vecka :) Han växer så att det knakar och kan redan sitt, ligg och tass :o fast på en "lek-nivå" med massa hopp och bus.

Funderade lite på om han har mycket "vall" i sig. För han har börjat med en lek där han smyger runt en sen hoppar fram mot en för att sedan fortsätta smyga.. Kanske kan visa någon film här senare.

En annan film från när han var 8veckor får ni här, hans lilla lekstund.. :)

http://www.youtube.com/watch?v=KF9ywx33NnY&feature=player_embedded

MarieSchroder
2010-09-12 21:41
0

En sån sötnos!

Wuwie
2010-09-13 16:08
0

du får gärna visa när han "vallar" :) kan kanske bli något ;)

jag själv har ingen sheltie (längre) men funderar på att skaffa en.

letar och letar och letar… rekomendera en kennel som tar ut tik på helfoder? :) hoppas allt funkar bra med aladdin :)

Galaxy86
2010-09-14 20:46
0

Åh så fin! :)

Pokemon hundar och konst

janey
2010-09-14 23:15
0

Tack vad snälla ni är :)

Jag ska se om jag inte kan fånga en liten film på när han "vallar". Hade vatt kul och testa som sagt om det bara är en lek han har eller om han har lite instinkter.

Hur gör ni med skälligheten? Aladdin äääälskar att skälla.. Men han skäller aldrig på ljud han hör eller när han träffar folk/hundar utan bara när han busar med oss eller saker. Lite sött men när han håller på och leker hela dagarna så blir det lite tröttsamt :P

Dessutom verkar han ha svårt att säga till när han ska ut och göra sina behov. Han verkar ha fattat att han ska göra dom ute, för han springer och gömmer sig om han gör det inne. Men han vet bara inte hur han ska säga till. Ibland kissar han även precis när vi tar på oss våra kläder för att gå ut typ så att han blir så exelaterad att han bara måste kissa lite och kissa resten när vi kommer ut. :P

Wuwie
2010-09-15 01:19
0

Hur Ofta Går du/ni ut med han? hur långt mellan intervallerna?

janey
2010-09-15 02:56
0

Vi är nästan ute varje timme. Brukar gå ca 1,5 timme. Men ibland så kissar han fast han var ute ca 15min tidigare, för det mesta kissar han ute, men eftersom att han inte visar att han vill kissa så har vi ju ingen aning om att han vill kissa igen så snart.. Sista passet är nu vid den här tiden (halv 1, 1 =o ) och sen går vi upp vid 8, halv 9, tidigare om han vaknar och gnäller. Men då går vi och lägger oss igen fram till 8-9 tiden..

Wuwie
2010-09-15 17:05
0

okej… hur gammal va han sa du?

janey
2010-09-15 22:16
0

Han är bara 11veckor nu, så det är inte hela världen. Men det som är mest frustrerande är att han visar att han fattar men antingen struntar i oss eller helt enkelt inte vet hur kan visa vad han vill säga…

Wuwie
2010-09-15 23:03
0

han vet nog inte riktigt HUR han ska visa det än… men det kommer… :)

janey
2010-09-16 00:27
0

Såg att jag skrivit  jättekonstigt innan :P Nä, jag tror inte heller att han vet Hur han ska visa det. Som sagt än så länge är han bara 11veckor, så det är liksom inte hela världen när olyckor sker inne, dessutom verkar han ha fattat grundprincipen att gå på toa ute..

Wuwie
2010-09-16 01:48
0

haha jo jag förstod vad du menade så :) allt kommer gå fint :) längtar bara tills jag med får stå ut med "olyckorna" inne hehe letar Puppy… rekomendera någon uppfödare?

janey
2010-09-16 02:23
0

Kenneln vi köpte aladdin har fått valpar.. Soblar. Dom väntar dessutom ev blått och trefärgade.. Sheltiebeautys heter dom. Kan varmt rekommendera dom om du är intresserad av en sheltie som inte är lika reserverad som en sheltie ska vara. Aladdin är rätt framåt och tycker det är jätteroligt att hälsa på främlingar.