Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettutställning
Läst 2741 ggr
Milton08
1

Bilder om sheltieöron

Jag och Casper 7 mån ska till inoffare på lördag och undrar: hur ska sheltieöronen se ut? Jag menar detta att rensa bort det som spretar ut osv men hur vet jag vad är "för mycket öronhår"?

Kan någon vara snäll och förklara och ev skicka bild hur nyklippta utställningsöron ser ut på insidan och utsidan.

[Malin3033]
0

Jag brukar klippa så mycket som möjligt utan att det ser klippt ut. Därför blir det ju aldrig riktigt riktigt kort. Men alla små vackra antenner ska puts väck.Cool

Tyvärr har jag inga bilder.. Jag har inte heller några planer på att ställa ut Ronja och hennes öron blev senast ordentligt klippta i somras.

Starfall
0

Jag har tyvärr ingen aning om hur man ska klippa sheltiens öronpäls före utställning då jag aldrig ställt ut mina shelties. Hoppas någon annan härinne kan hjälpa dig Glad

Chanku
0

http://hem.bredband.net/copperville/showtips.htm Här finns det en bild på trimmade o otrimmade öron. Tyvärr bara framifrån, men det kanske kan hjälpa till lite grann?

Annars så kan du söka på google och se om du hittar nåt bättre Glad

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Milton08
0

Tack till alla för svaren. Bra sida med tips från copperville, tusen tack Chanku.

Idag har jag investerat flera hundralappar för en Eicker sax men när det går till hundarna så då räknas det inte eller hur Glad

Sbrodd
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Wooot ska man trimma öronen:P Aldrig gjort de:P

Borde ja trimma jennas öron? Lägge rin en bild.

Sbrodd
0

Haha oj vilken dålig bild ja la in. hon är blöt för de regna ju :P haha