Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: allmänt
Läst 2502 ggr
Chanku
0

Är era hundar försäkrade?

Inspirerad av "Hur mycket kostar era försäkringar" så undrar jag nu:

Är era hundar försäkrade?

Om ja, varför? Vilket bolag? Vad kostar eran försäkring?

Om nej, varför inte? Hur väljer ni att agera om olyckan skulle vara framme?

Om ni ska försäkra, varför har ni väntat? Har ni ångrat er eller bara inte tänkt på att försäkra?

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Starfall
1

Mina hundar är alla försäkrade.

Frankie och Love är försäkrade i Sveland och Kazper är försäkrad i Agria.

Kazpers försäkring kommer kosta runt 2700kr/år när han fyllt ett år. Nu som valp kostar hans försäkring ca 1900kr/år.

Frankie och Loves försäkringar kostar runt 2400/år (per hund).

Jag har valt att försäkra mina hundar då jag tycker det är viktigt att ha hundarna försäkrade ifall olyckan skulle vara framme. Jag skulle aldrig ha råd att betala 10-tusentals kronor för veterinärräkningar och då känns det tryggt med bra försäkringar. Som tur är har jag aldrig behövt använda försäkringarna hittills, det är väldigt skönt tycker jag:)

Cocos82
0

Min hund är försäkrad i Dina. För min egen del har det aldrig varit aktuellt att inte ha henne försäkrad då jag inte har någon ekonomisk möjlighet att betala större olyckor och annat som kan dyka upp.

Jag är osäker på vad försäkringen kostar per år men någonstans runt 2500 kr/år.

Nu när jag har en hund som precis opererats för slipped tendon är jag väldigt glad att jag hade en försäkring. Det kostar en del även med försäkring, hade aldrig haft råd utan. Även om jag hade gjort allt för att det skulle ha gått.

Chanku
0

Pixie är försäkrad i Folksam. Hon är livförsäkrad och veterinärförsäkrad (dubbel vet.). För henne kostar den ca 1600 per år.

Jag skulle aldrig vilja stå utan försäkring den dagen olyckan är framme. Det är verkligen inte gratis att gå till veterinären…

[countess]
0

Pennie är försäkrad i folksam . gick mellan agria och folksam men har haft folksam förut och är nöjd med det . hon är försäkrad dubbel vet och liv försäkrad

Niini
0

Tycker det är lika självklart att Turbo ska vara försäkrad som att vi ska vara det :)

Vi valde att försäkra främst ifall olyckan skulle vara framme, kan ju lätt skena iväg med kostanderna hos vet. Obestämd Han är försäkrad till sitt inköpsvärde (1000€), för olycksfall och dödsfall före 8 års ålder om jag inte minns fel :)

GuUuLd
0

Hugo är försäkrad i Folksam, livförsäkring + veterinärförsäkring. Kostar ca. 1600kr/år.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

AlwinsMatte
0

Alwin är försäkrad i If, det är lika självklart att han är försäkrad som att jag är försäkrad :)

NinaToy
0

Har Sveland på både chihuauhan och sheltien.
2500 kr/per år och hund :)

NinaToy
0

Vilken skillnad mellan priserna i folksam och sveland!
Kanske får byta.. vilka fördelar/nackdelar finns det med folksam?

Chanku
0

#9 Jag skulle vara väldigt försiktig med att byta bolag. Har man otur så kan det bli strul med att få ut ersättning…

Ressu
0

Alla våra hundar är oxå försäkrade. Jag är inte så brydd i det att vi får ersättning om någon av dem förolyckas utan mera det att om det blir operationer eller medicinering så står försäkringsbolaget för det. Men iaf här i Finland är det JÄTTEstor skillnad mellan olika bolag just med vad de ersätter och inte. Så råder alla som tar en försäkring på sin hund att nogrannt kolla vad som täcks och inte av försäkringsbolaget!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus