Sheltie iFokus

Sheltie

Etiketttävlingar
Läst 1989 ggr
Chanku
0

Utställning/agility Piteå 17-18 juli

Nån som ska dit?

Utställning och agility den 17-18 juli i Sjulnäs

SSSK specialutställning den 18 på Brukshundsklubben i Bergsviken

Jag ska dit o kika, troligtvis bara på lördagen. Kom fram o säg hej ifall ni ser oss (Pixie är ju lätt att känna igen)! :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

SparklingTindra
0

Jag var och tävlade på agilitytävlingen både lördag och söndag, men jag såg inte er. =)

Chanku
0

Jasså? Och jag var där både lördag och söndag :) Däremot hörde ni oss säkert. Pixie protesterade HÖGT över hur orättvist det var att andra fick köra agility och inte hon ;)

Vi satt vid själva agilitybanan (inte hoppbanan) på kortsidan. Jag hade sällskap av en tjej med en blandras (ser ut som en sobel border collie).

Chanku
0

Foton från agilityn enbart lördagen

Bilder från freestyleuppvisningen söndagen som var precis innan finalen

Systrarna Fluff och två bilder till på systrarna Catoma's Kissed By Snowman och Catoma's Kiss And Tell. Jag förmodar att ni kan se vem som är vem :)

SparklingTindra
0

Jättefina bilder. ^^

Men var du där när klass ett-hundarna tävlade eller kom du sen? Bilderna verkar vara från högre klasserna.=)

Haha min Enya protesterade också (trots att hon tävlade i både hoppklass ett och agilityklass ett) så jag har inte märkt nån annan hund som har låtit vidare mycket. :P

Chanku
0

#4 Jag trooor jag kom när klass två höll på eller kan det ha varit ettan..? Jag kom dit vid elva nåt sånt. På söndagen såg jag dock bara några hundar i klass tre agility eftersom jag for dit för att se freestyleuppvisningen :)

Pixie var typ GALEN! Skrek, skällde, slet i kopplet och var helt skogstokig. Flera dagar med lite träning och motion o så tvingas se på när andra hundar fick ha skoj. Stackars liten ;)

SparklingTindra
0

#5 Haha ok. Jag for direkt efter att jag var klar, tävlade bara i klass ett den här gången. Tittade på utställningen. Vid elva slutade klass ett så det var säkert tvåan du såg.

Sådär är Tindra också. Går knappt att ha henne i närheten av en agilityplan om inte hon får vara på den. Hon härjar och låter och försöker krypa ur halsbandet. Knyter man fast henne nån stans så biter hon av kopplet.. =P

NinaToy
0

Wow vilka fina bilder! Synd att du inte bor närmare Skåne då hade jag anställt dig att fotografera min valp :)

Chanku
0

#7 Ja, jag bor ju nästan så långt bort Skåne som det går att komma. Det är väl en tio mil till finska gränsen från mig ;) Annars hade jag gärna fotat valp åt dig! :)

falkbacke
0

Jag var och ställde ut båda dagarna fast min hund ställde jag bara på söndagen :) Skulle tävla agility på lördagen men Inez började löpa så det blev inställt för våran del. Fick dock vara handler på lördagen också så det gjorde inte så mycket :)

Sbrodd
0

Jag var också där och ställde. Både lördag och söndag. Tävlade då i 6-9mån.