Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: beteende-och-lydnad
Läst 3235 ggr
Galaxy86
0

min valp vill inte kissa ute.

Jo jag har haft jessie en tik 8 veckor sen igår.

Hon va lite osäker i början hela vägen hem.

Jag har varit ute på natten och efter mål tid lek osv. Men hon kissa inne efteråt och hon bara stirra på folk i mökret.

Tog tid på promenaden idag va ute längre och gick på olika gräs och andra ställen. Men hon håller sig till hon är inne.

Så jag undrar om det finns något tips att göra?

har gört något om tidning som hon kan kissa på eller ska man fortsätta och öva? tar det tid innan det förstår?

Pokemon hundar och konst

Chanku
0

Börjar hon kissa inne så lyft uppe henne och gå ut. Absolut inte fya, utan helt neutralt. Beröm när hon kissar ute. Och var envis! Gå inte in förrens hon har kissat.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

moimoimoi
0

Lek lyktstolpe! :) Stå helt sonika och var så tråkig du bara kan och låt det ta sin tid. När hon väl kissar/bajsar så beröm massa. Fungerade/Fungerar för oss.

Galaxy86
0

Jätte bra hon har lyckats med sina behov idag ute. Hon gör det på asfalten tydligen. Så nu får vi hålla tummarna att det flyter på :)

Pokemon hundar och konst

medde
0

Instämmer med #1-2 Mickey var exakt likadan och bara vägrade frsta dygnen, men då det lossnade så gick allt som en dans

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

NinaToy
0

Holley har varit likadan. En gång gav jag mig inte utan satt med henne utomhus en hel dag, efter 8 timmar kissade hon… då fick hon jättemycket beröm och sedan dess har hon nästan bara kissat ute. Detta är dock i trädgården.. på våra promenader har hon inte börjat än!

MarieSchroder
0

I början brukar de bara vilja göra sina behov där de känner sig säkra. (Smulan gick snabbt att få rumsren medan Tinglan dörjde jättelänge tills hon var helt "säker".) Inte nog med att det kan vara lite läskigt ute så man inte vill göra sina behov. Det är ju så mycket som händer också som man måste hålla koll på Skrattande!

Tålamod, tålamod och tålamod. Tids nog ger det sig. Du har fått bra råd här ovan!

Lycka till!