Tik vid löp
Här hemma löper Karizma för fullt. Mickey sköter sig helt suveränt som hanhund. Men! Karizma gör det inte alls, då jag haft flera tikar och alla har varit på sitt sätt vid löp. Men denna lilla goa tjej lever rövare=)
Så jag är nu lite nyfiken hur era tikar är vid löp och egenheter som kommer fram.
Karizma pinkar ute 2-5 ggr då vi är ute, lyfter även på benet under denna tid. Vidare så fort det blir "stilla" hemma så sätter hon igång att yla rakt ut! Natt som dag. Vidare så kan det grna även bli en liten ynklig pöl under natten. Det här gör hon enbart under löp. Inte en ens tanke på dessa saker då hon är ur löp.
Ha henne lös vid löp finns inte på världskartan, då rymmer hon och letar upp grabbarna. Då hon inte löper är hon perfekt hund som lös.
Så det vore så kul att höra egenheter på era töser. Karizma komer att kasteras nog med all säkerhet under vintern.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Hos oss är det ett evigt kissande på promenaderna. De är t.o.m värre än våra pojkar =). Annars så är de väldigt kelsjuka. Dock har vi inget ylande eller andra problem här.
Dock har det hänt att de har kissat inne nattetid nångång under höglöpet, vilket inte händer annars.

Pixie går från att kissa en gång per promenad till att sätta sig hela tiden.
Hon är lika kelsjuk som alltid, ylar ingenting. Upplever inte att hon gnäller något heller, trots att det finns hanhund i huset för det mesta.
Däremot är det strikt koppeltvång som gäller, för jag vill verkligen inte riskera några blandrasvalpar…
Hon är pigg, vill gärna busa o träna. Däremot kan hon bli lite "nipprig" under löpen och fjanta lite runt saker som hon normalt inte skulle bry sig om.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se