Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1793 ggr
Chanku
0

Hundskoj i höst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad ska ni hitta på för skoj med hundarna i höst? Kanske gå en spännande kurs, tävla, lära hunden kantarellsök, gå ett MH eller något annat skojigt?

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Starfall
0

Jag och Frankie hade tänkt att gå en fortsättningskurs på agilityn. Nu verkar det som att inte den kursen blir av vilket är mycket tråkigt. Så i höst blir det väl att träna agility hemma och träna lydnad med alla vovvarna:)

[Moollan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I oktober blir de två st kurser för mig o laika. En vardagslydnad och en agilityförberedande kurs. Ska bli jätteskoj!

Just nu går vi valpkurs och det funkar helt okej!

Chanku
0

För oss lär det inte bli någon kurs i höst. Däremot eventuellt ett MH (om det nu blir något…) och kanske kanske kanske debut. Men mest troligt får debuten vänta till nästa år :)

Dock kommer hösten ändå bli fylld av träning. Ska försöka passa på att spåra en del innan snön kommer. Lydnaden ska jag försöka göra en seriös satsning på så att vi kommer ut o tävlar någon gång. Agilityn har faktiskt fått stå tillbaka lite för lydnaden (!) och vi får se om det överhuvudtaget blir någon direkt träning i vinter…

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

NinaToy
0

Jag ska gå agilityförberedande kurs med Holley, samma som den "Moollan" ska gå på :) Ska bli jätteroligt.
Vi ska också träna lydnad inför debuten som förhoppningsvis blir till våren/sommaren! :)

dogg
0

Jag ska med Robin försöka få till skylten ett steg till höger som vi har kvar i rallylydnaden och finslipa lite detaljer, sen skulle jag vilja starta i nybörjarklass i rallylydnad(om någon ska åka från göteborgsområdet till en rally tävling meddela mig gärna så kan vi åka tillsammans).  Jag och en väninnna har också fått pengar till rekreation och Robin får följa med en vecka till Gotland, där njuter vi nog mest med långa promenader och att han får upptäcka nya miljöer och kanske nya hundkompisar. Bollvallningen fortsätter vi också med och hoppas det blir någon helg träff att åka iväg på, det ser inte ut att bli någon kurs innan året är slut i Göteborg. Annars kör vi vardagsaktivering och spårar i skogen innan snön kommer samt går på sheltieträffar varje månad.

Galaxy86
0

Jag ska träna min valp ev gå valpkurs om jag hittar en ledig.:)

Pokemon hundar och konst

Smultronbarn
0

Jag hade planer på att tävla, så jag anmälde mig till en hel del runt om i landet. Men så helt plötsligt fick vi en till Sheltie Förvånad Skrattande (Det är en vuxen en.) Så tävlingarna flyttar vi fram till nästa år. Vi behöver mer snabbhet så jag cyklar en del med tant brun.

Medans med Tant blå så nu tränar jag grundlydnad, agility hinder och små trix.. Ja livet blir inte som planerat kan jag ju säga. Tungan ute

Annars har vi inget inplanerat. Bara ta allt som det kommer.