prins Edward slår sin hund :(
Gud vad jag blir förbannad!! Hallå?
"Jag är inte ett dugg förvånad misshandlar sin hund. Han är en man som under hela sitt liv blivit uppfostrad till att misshandla och slakta djur för nöjes skull."
Hur kan man säga så?
http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/77291-har-slar-prinsen-sin-hund

"Jag är inte ett dugg förvånad att han misshandlar sin hund. Han är en man som under hela sitt liv blivit uppfostrad till att misshandla och slakta djur för nöjes skull." menade jag…

Tyvärr inte alls ovanligt i jakthundsammanhang (även här i Sverige…). Fruktansvärt är det hur som helst! Det finns betydligt trevligare sätt att träna hund på än att behöva ägna sig åt såna där metoder…
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Detta är inte okej enligt mej. Han ska ju föregå med gott exempel.
Dock tycker jag heller inte att vi ska hänga ut enbart jakthundarnas ägare… Det förekommer ju slag och misshandel minst lika mycket inom andra grenar oxå… Rötägg finns det tyvärr överallt 

#3 Nej, men ärligt talat är det enbart hos jaktfolket (jag har haft pointer själv) där jag har träffat på "uppfostran" som kan klassas som hundmisshandel och där det är mest acceptabelt. Faktum är att jag känner till jaktrasägare som blivit mer eller mindre utfrysta för att de INTE ägnar sig åt sådana metoder… Men såklart så finns det vettiga hundägare hos jaktraserna också, vill på inget sätt mena att ALLA beter sig på det sättet.
Det förekommer ju såklart skit hos bruksfolket (har haft schäfer) också och hos vallarna och hos draghundsfolket och alla andra hundsporter (typ folk som skrämmer sina hundar före de går in i utställningsringen så de inte ska gå med hög svansföring…).
Det måste vara himla tråkigt att ha hund när man ägnar sig åt såna där metoder :/
(Och nej, jag fördömer inte "korrigeringsträning" som sker på ett rättvist och "vettigt" sätt)
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se