OT - Vattenstämpel
Kom att tänka på när det skrevs i en annan tråd dethär med vattenstämplar. Själv ser jag på det som ett stort problem när man så gärna vill dela med sig av foton på sina älsklingar/naturen/ego som ofta blir halvt förstörda av dessa vattenstämplar. Men vad ska man göra när risken idag tyvärr är alldeles för stor att fotona ska dyka upp på helt andra sidor än vad man tänkt o dessutom utan lov..
Hur tänker ni kring detta?

Jag lägger upp mina bilder i så smått format så de inte duger till att sno till något vettigt så att säga. Däremot finns det ju alltid en risk att de snos till tex stallet.se… Men jag tar hellre den chansen än att "förstöra" fotografierna som jag lägger upp :)
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Säker är man aldrig,
Jag har hittat mina foton på Stallet.se,
jag har då skrivit till den som snott bilden och även ansvarig till Stallet och då har de plockats bort,
/Anki
Det är ett elände med ungdomarna på stallet. Har inget emot sajten som så då den är en kul lekplats för tjejer - killar också - som har djurintresse.
Men det vore ju önskvärt om stallet, med dessa stöldproblem, tog tag i saken och tog bort att man kan ladda upp egna bilder och tillhandahöll ett eget bildgalleri.
Jag tycker själv att det är ok med vattenstämplar. Har sett en del proffsiga vattenstämplar där de istället för att förstöra bilden har blivit en del av bilden.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Det är inte roligt alls att få bilder på sina djur (eller bilder över huvud taget!) stulna. Detta har hänt mig, dock inte på mina hundar men däremot blev en bild på min kanin stulen till stallet.se, flera gånger dessutom. Mycket irriterande…
Ett tag vattenstämplade jag alla bilder men nu bryr jag mig inte längre, vill inte förstöra mina bilder bara för att vissa småbarn inte vet att det är otillåtet.
Jag har förut fått frågan av en tjej ifall hon får använda mina foton å att hon nämner mig under fotot. Mig gjorde det inte så jätte mkt egentligen.
Vattenstämpel förstör fina foton rätt mkt tycker ja, speciellt om det ligger stort över fotot.. (endel har i nått hörne) .så jag tar hellre "chansen" eller ja. Att använda nätet generellt är att lite ta chansen egentligen eftersom allt går att hitta så lätt
Man behöver inte lägga ut sina bästa foton heller. Och i tävlingar så kan man ju dra ner kvalitén en hel del.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Tjejen var från stallet glömde jag nämna..
Men hur som, så detta med stallet…. är det unga som sitter med det där, så tar det väl ingen Större skada egentligen om ens foto beundras av andra unga?
Det är ju inte så att det e nån tidning som publicerar fotona och tjänar pengar på det utan att man vet.. utan barn som istället för bokmärken beundrar fotona på fina hundar?

#7 Det vore ju en helt annat sak om barnen frågade innan de tog bilder och inte bara stal dom. Jag har fått förfrågningar några gånger och har alltid vänligt avböjt OCH berömt barnen för att de frågat!
Jag tycker det är viktigt att alla får lära sig från tidig ålder att skilja på mitt och ditt.
Självfallet vore det ju betydligt värre att upptäcka att ens fotografier används olovligt i vinstdrivande syfte, jämfört med om 11-åriga Lisa har lånat bilderna.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Jag lägger nästan alltid (c) och namnet i hörnet på mina bilder numera. Har tyvärr fått alldeles för många bilder stulna och inte bara till stallet utan oxå till olika virtuella kennlar