Övergödd hund avlivad
Ett äldre par i linköping fick sin hund omhändertagen av polis samt personal från länstyrelsen. Paret har haft kontakt tidigare med länstyrelsen ang hunden, som är en taxdam på 7 år. Hunden var så övergödd att den inte kunde gå en meter utan att falla ihop. Veterinär beslutade att avliva hunden. Då den ansågs inte kunna leva ett normalt liv.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Det är ju helt sjukt!!!
såg bilden på den stackars hunden
/Anki

Fruktansvärt!
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Fullständigt fruktansvärt!! Att det fick gå så långt innan någon brydde sig!! Nog för att mna kan vilja skämma bort dem någon gång ibland, men det är ju inte en minigris i andra änden av kopplet!
Djurskyddet och polis gör vad dem kan med ofta hinner det gå för långt! Man borde kunna få ingripa tidigare, liknande som i USA. Jag hade en granne som misskötte sina djur - hade både hästar, hundar och katter. Djurskyddet var där, hon fick saker som skulle årgärdas och sen var det ingen som följde upp förens ett nytt klagomål kom in. När djurskyddet och polis, flera år senare, äntligen omhändertog djuren var det ca 20 katter, och ena hunden kvar. Huset var som en enda stor kattlåda! För hunden (en rottis som bodde inne ca 22 h per dygnoch knappt fick mat) hade tyvärr hunnit bli så förstörd mentalt att han fick avlivas! Men han har det iaf bättre nu!! Flera av katterna fick också avlivas.
Myndigheter gör vad dem kan men man borde kunna göra så mycket mer! Våga bry er om djurens välfärd!!
Helt fruktansvärt!

Hemskt…
Undrar varför Sverige inte har någon djurpolis som många andra länder…
Det skulle verkligen behövas.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Detta är ju hemskt
Stackars vovve! Nu har hon det bra i himlen och slipper sina (vad jag kallar det) djurplågare till ägare. Vem som helst borde väl fatta att djuret lider av att vara så här överviktig? Om inte är det verkligen många skruvar lösa!
#5 Håller med! Jag önskar verkligen att det en dag kommer finnas djurpoliser i Sverige också.
Jag har för mig att jag läste att det numera finns djurpoliser någonstans. De är inte många men jag tror bestämt att vi har någon. Men någon är alldeles för få. 
Några finns men det räcker inte för att täcka hela vårt avlånga land. När jag gick i gymnasiet så vet jag att en polis som jobbade heltid med djurfrågor kom och höll föredrag för min klass (gick djurgymnasium) och hon berättade att de inte var många som jobbade med djur. Sen ser ju djurskyddslagen ut lite som ett durkslag - full med kryphål!!
Man skulle behöva satsa på fler utbildade djurpoliser i Sverige! Men det ska ju finnas finanser för det också…

Jag läste det i tidningen… Usch vad jag hatar djurplågeri, för det är det verkligen att låta sin hund bli så överviktig att den knappt kan röra sig! Kan inte fatta att varken grannarna eller andra har polisanmält tidigare… :S
Det här hände nu i min hemstad. Hemskt!