Hundar förgiftade i Botkyrka
Tre hundar har dött i Botkyrka komun, då dom blivit förgiftade med hundgodis som varit "preppade" med råttgift. Någon har lagt in hundgodis i komunens hundrastgårdar som ligger i bostadsområdet Storvreten. Hundrastgårdarna är nu avstängda i väntan på polisutredning.
Men vad är det för människa som gör dessa handlingar??
Sulle du bo i detta område och din hund visat tecken på att inte må bra, ta genast kontakt med veterinär, Även polis för en anmälan.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Åh vad vidrigt. I slutet av 90-talet var det någon som la ut lagad mat med råttgift i i området där vi bodde. Dels där hundar rastades och inne på dagis-lekplatser. Flera hundar dog. Mina blev alla väldigt sjuka men som tur var gick det bra i slutänden. Jag hann precis se när de hann fram till maten i skogen och stoppade dem så fort jag kunde. Jag visste inte då att det var gift i men fick höra efter det att flera hundar dött. Verkligen vidrigt.
Hörde på radion att det misstänks att det rör sig om flera hundar, då det under hösten dött en flertal hundar i inreblödningar. På andra ställen i sama område…Så det är inte enbart rastgårdarn
Tusen rent ut sagt så hemskt
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Upprörande. Stackars hundar!
Hur kan någon göra sådär? Hur har de hjärta till det?

Fy så hemskt!
Här i byn var det tydligen poppis hos några äldre tanter att lägga ut förgiftad mat till igelkottarna… Något man inte kan låta bli att tänka på nu i år när jag inte sett en enda igelkotte :/ När jag var yngre så fanns det många igelkottar här i byn.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Förstår inte hur somliga människor är funtade EGENTLIGEN!!! Hur kan man med rent samvete förgifta djur på det sättet - vare sig det är igelkottar, hundar eller något annat djur?! Att plåga ihjäl dem på det sättet… Ofattbart helt enkelt…
Mina tankar går till de drabbade hundarna och hundägarna (med familjer) och jag hoppas att polisen kan reda ut detta så snart som möjligt innan någon mer skadas!! Förstå om någon tar med sig en liten bebis till någon av rastgårdarna som sen får tag på detta "godis"….!!