Är sheltien den bästa rasen?
Svar JA . Jag har velat ha en sheltie så länge som jag minns. så nu i våras började jag söka och söka och söka dock hittade jag ingen som riktigt passade men, då hittade jag ju den här sidan och la då upp en annons 2 timmar senare hade jag fått ett svar om en liten sthlm tös på åtta månader och några dagar senare bilade jag ner till sthlm från umeå . Var nervös hela vägen kunde inte sova när min kompis tog över ratten och satt som på nålar . Tills vi kommer in och penny slänger sig över mig och ger mig väldans många pussar då bestämde jag mig det är rätt hund! Jag och penny klickade direkt och hon är underbar , hon följer med på jobbet "jobbar med äldre" hon har lätt för människor och barn andra djur hundar och framför allt hon är så cool som man kan bli när det händer något nytt . Hon Kommer på ikallning utan några svårigheter utan så mkt träning och hon är fruktansvärt lätt lärd. Varje morgon när man kisar lite lätt så kastar hon sig på en och ger 100 tals pussar och sedan myser vi lite . Jag älskar verkligen allt med denna hund och det var precis denna hund jag ville Kunde det bli mer rätt? Ja jag fick mer än jag någonsin hade förväntat mig
Bilden är från våran morgon promenat idag

Härligt att hon passar dig så bra! Misstänker att det kanske blir en till sheltie så småningom? ;)
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
#4 haha ja dom säger ju att shelties kommer i buketter :P men än så länge duger det med bara 1 =)
Grattis till din nya famlijemedlem!!
Åååh hon är himla fin! Är sugen på en sheltie jag med, men det får dröja några år :)
jag tror om jag minns rätt fick vänta i 12 år ;) är 22 nu lätt det bästa valet känner jag :d
Jag har faktiskt träffat Penny en gång, jättemysig var hon! 
Tack för att du delar med dig! Så underbart att ni hittat varann du och Penny!
/emma93
#9 Ja visst är hon :)
#10 känns helt osannolikt att man kan vaera så nöjd med en omplacering :D