Jobbig hane
Vet inte om det har publicerats innan, men hittade inget..
Någon som har haft problem med en hane som inte förstår att han är en hane, endast då han ser en tik. Han försöker hälsa på hanar som morrar och gläffser mot honom, han viftar för fullt på svansen och är jätteglad.
Är det normalt eller är det för han endast är 1 år och 4månader?

Det är ett normalt hundbeteende som du ska vara glad över. Det visar bara att din hane är en social och trevlig hund som gärna lär känna fler kompisar!
Grattis till en sympatisk hund!
Jo, det kan man väl säga i så fall. Känns lite väl överdrivet ibland och som om han är för glad av sig, fast man ska nog inte klaga på det kanske.
Bra att veta att han är normal i alla fall. 
Min hane är precis likadan, han vill hälsa på alla och bryr sig inte det minsta om vad det är för kön på dem bara det är en hund. :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Mina två är precis lika glada i allt och alla, har en sheltie och en dvärg pudel 
Kan där tillägga att min granne har två Jackrussels varav den ena bara vill MÖRDA min sheltie, han har slitit sig ett par gånger och satt efter min hund (och fått tag på honom enstaka ggr)!! Trots detta blir min hund lika glad varje gång han ser grannens hund, även om den sitter i staketet och skäller/ morrar/ "attackerar" honom fast den inte kommer åt han….
#4 Inte skoj alls om något större kan hända. :/
Min lilla vovve har blivit naffsad ett flertal gånger och biten en gång, fast det var av en väldigt osäker hund. Det är tur att det inte blivit något värre ännu då de bor i samma pentry.
Det är tur att hunden har så mycket päls ibland då hunden inte kom åt runt halsen på honom då de träffades första gången.