Äta snö på prommisen.
Just som tråden heter har jag problem med. Karizma går som en grävskopa ute nu när det är ny fin snö. Hon fullkomligt skottar i sig snön. Vilket slutar med att hon spyr eller "hulkar och harklar" det har resulterat med att släppa henne på prommisen inte funkar. Är hon i koppel så kan man ju stoppa henne, men inte då hon är lös. Vilket hon är van med, visst kan jag hålla henne kopplad vad varje prommis. Okey det är under en kort period, då hon endast gör det här vid nysnö. Men..
Har ni samma problem med era och vad att göra?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Pixie åt snö i början. Jag hade henne strikt kopplad en period för att kunna styra upp henne bättre. Nu har jag inte samma problem längre. Men visst, det är ju inte skoj så jag förstår dig. Pixie spydde visserligen inte, men behövde ut stup i kvarten för att kissa… Belöna när hon inte äter och försöka förhindra att hon äter snö (självbelönar sig)..? Lättare sagt än gjort dock :/
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Wilmer äter lite grann, men inget märkvärdigt mer än nått enkelt slick eller så.
Samma om han är lös, så inget problem för min del
Här äter de nog snö mellan varven, men jag har helt enkelt bara nekat. Som tur är de så pass lyhörda att de har slutat =)
Jag har provat det mesta för att få stopp, men under koppel så gör det bra, eftersom jag inte ger henne chansen. Men då jag släpper henne blir hon som tossig igen.
Tycker Karisma om att bära saker? Tänkte om hon har nån pinne eller boll eller dyl att bära så kan hon ju inte äta snön iaf =)
Men så snävt jag tänkt. Tack för den tanken. Nu har kronan trilat ned. Urk! Så trög man kan vara. Bollen!!! Hon älskar ju att bära sin boll och släpper den aldrig.
Nu ska bollen med varje tur ut, för släpper man henne och bollen med, så sitter den kvar i hennes mun, vad som än händer ute.
Min gjorde det mycket i början men nu har hon slutat. :)
Pokemon hundar och konst
Mina brukar gärna göra det, men inte överdrivet mycket.
Gusti gör det aldrig men Jappe är tokig o drar tungan i marken titt som tätt efter nysnö. Is är de däremot tokiga i båda två och alla frusna pölar ska de gnaga is av…inga problem med kräkningar eller nåt.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Min Frankie är precis likadan, som en grävskopa då det är snö ute. Han är helt galen! Jag har försökt få bort detta beteende i över 4 år nu men det har inte gjort någon större skillnad. De andra två är inte lika intresserade av snö.
Hej, vet inte om detta hjälper dig men tänkte berätta att min sheltie har lite ätproblem-störning. Hon äter allt och det mesta. Sover hon inte eller leker så är hon och letar efter mat. Pratade med vet när hon var mindre och han rådde mig att antingen träna bort det eller låta det va. Antingen lär hon sig eller så kommer hon alltid ha det problemet. (nu är han inte den bästa veterinären som finns, och alla hundar är ju olika). Hon är nu tre år och det har gått i perioder, just när det är nysnö är det som värst, men hon spyr ju inte längre- kanske hon vet sin gräns?.. Min fattade inte ibörjan och jag var på henne precis hela tiden- att hon inte fick äta. Men när pappa gick med henne så drog han bara med och tillslut så har hon upptäckt att det inte är lika oligt längr att äta snö..
Men jag tror hon kommer käka allt och inget i hela sitt liv.