Var sover era shelties på natten?
Min sover under täcket med mig! 
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Min sover antingen nere vid mina ben, eller i sin bädd som är bredvid sängen, han kan varva mellan dem. Ligga under täcket eller vara för nära vill han inte, säkert blir det för varmt då.
På natten i sin korg alldeles bredvid sängen så att hon känner att vi är där, ibland behöver hon hjälp att somna också. Det är en liten hage runt hennes korg eftersom hon går upp och kissar på natten ibland fortfarande.
På dagen sover hon lite varstans, hon har en kudde att ligga på i varje rum, men ofta är det bäst mitt på golvet.
Yuna ligger nästan alltid vid mina fötter tills någon gång under natten då hon tycker att jag rör mig för mycket. ;)
Båda mina ligger tätt i sängen med mig tills de blir för varma och ligger en stund på golvet för att sen återkomma till sängen.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Elsa ligger antingen i min säng eller i hennes egen bäd eller ibland förredrar hon mattan och golvet!
MVH Eva, ägare av sheltien Elsa
Min börjar i sängen (fotänden) för att när det blir för varmt hoppa ner på golvet för att sen komma tillbaka till sängen. Gradvis tar han mer och mer plats tills han brett ut sig i typ halva (sover i en 120 säng!). Morgonpigg och drar sig inte för att väcka mig när han tycker att det är dax att kliva upp, som valp var det runt kl 6 men nu kan han sova fram tills 8- 8.30 iaf.
Dom ligger lite utspridda, de flesta ligger i sängen när jag somnar, några tycker det blir för trångt och sträcker ut sig i soffan, gamlingen gillar när vi viker ihop överkastet och lägger på golvet, då lägger hon sig där :)
Han sover på fler ställen.. väldigt olika per natt.. ibland möblerar han sig mellan alla ställen och ibland ligger han bara på ett och samma.
Men i min säng, vid fötterna, eller intill hela mig så vi ligger som ett par och håller om varann hehe.. annars på golvet eller så kryper han Under sängen för att va ifred

Min sover (förutom under täcket med mig) antingen i min säng eller i buren (golvytan är täckt av kuddar så det är mjukt o skönt).
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Mina brukar variera. Ibland i föräldrarnas säng, ibland på golvet nedanför deras säng, ibland i min säng, ibland på överkastet precis nedanför min säng. Oftast gör de allt detta under en och samma natt + tar pauser mellan ställena och somnar på diverse platser. På somrarna kan man hitta ena vovven i badrummet, där det är lite svalare ;)
Våra sover med oss i sängen. Börjar bli trångt nu men nog ryms det några till ännu =)

Min sover i sängen, på täcket.. Blir aldrig för varmt så hon sover hela natten i sängen =)
Min hund sover i en liten hage på natten. men har börjat prov ligga i sängen ibland. :)
Pokemon hundar och konst