Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettbeteende-och-lydnad
Läst 1546 ggr
[Malin3033]
0

Träningsmotivation

Alla sheltiesar gillar ju arbete och jag vet att det finns flera duktiga hundtränare här inne.

Men motivation till allsidig och utvecklande träning är inte alltid så jättehög och det verkar vara extra svårt att hålla motivationen uppe såhär års.

Hur gör ni för att hålla motivationen uppe? Vad har ni för träningsmål under vintern? Ni som kör agility/lydnad - har ni någonstans att träna under vintern - ridhus eller liknande. Ellerhar ni tagit en paus för de aktiviteterna?

Chanku
0

Jag har faktiskt hittat igen min motivation! Hur kul som helst! För mig är det lydnad som gäller just nu och det är så jäkla skoj! Har satt igång en loggbok för träningen där jag skriver upp målet, en veckoplanering (inte dag för dag) och sen skriver jag dag för dag vad jag har tränat, hur det gick och vad som ska tänkas på till nästa gång.

Har dock ingen inomhuslokal, men vi är på jakt efter en så förhoppningsvis får vi tag på något lämpligt…

Jag har äntligen fått mig en "träningspartner" som vill träna lydnad och där jag har chansen att ösa ideér o tankar :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Starfall
0

Jag brukar inte sätta upp några mål högt upp bland stjärnorna utan mina mål med mina hundar är att de ska vara trygga i sig själva och i sin omvärld. Men jag tränar dom aktivt i lydnad och lite spår på skoj. Frankie och Love tränar jag i agility och Kazper ska jag börja på agility med i vår.
Men det med loggbok som Chanku skrev om låter bra, det kanske jag ska testa:)

Ressu
0

Jag brukar ha en liten paus i träningarna just runt jul och nyår i några veckor. Både jag och hundarna är mycket mera motiverade att sätta igång igen efteråt =).

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus