Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettot-prat
Läst 1681 ggr
Chanku
0

Plockar ni upp bajset?

Jepp, en riktig skitfråga! Plockar ni upp efter era hundar?

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Starfall
0

Ja, om de bajsar på eller vid trottoarer/vägar. Om de bajsar mitt i skogen t ex under en gran plockar jag inte upp.

Galaxy86
0

ja alltid utom löst.

Pokemon hundar och konst

medde
0

Visst tar jag upp efter mina vovvar. Självklart!

Men därimot om jag är mitt i skogen från stigar och vägar låter jag det vara.

Tyvärr är det många hundägare som låter bli att plocka upp där vi bor. Vilket jag tycker är rent ut sagt äckligt, då man inte kan titta rakt fram när man är ute i området, blicker ner hela tiden annars blir det en stor risk att trampa på en mina som stinker..Liten eller stor spelar ingen roll alls. Luktar lika var som.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

PetraKarin
0

Ja alltid. Kan hålla med folk om att man kanske inte behöver göra det t.ex. om hunden springer lös i skogen och bajsar på ett diskret ställe men inget som jag varit med om ännu.

Jag bor också i ett område där allt för många är dåliga på att plocka upp efter hundarna, så himla tråkigt att humöret ska behöva förstöras pga en sån enkel grej. Därför har jag alltid med mig extra bajspåsar ;) för ibland kan man ta folk på bar gärning här.

Niini
0

Vägar/gångbanor/annat ställe där annat folk går - JA

under stora träd/diken o andra ställen där ingen människa frivilligt går - NEJ

Kitten86
0

När jag går med dem i skogen, verkligen i skogen, så plockar jag inte upp. Men annars plockar jag alltid!

Men jag kan också erkänna att det hänt att jag inte plockat upp efter dem, men till mitt försvar har det varit pga att bajspåsarna tagit slut! Tycker att det borde komma upp fler tavlor med extra bajspåsar och även att det kommer upp fler sopkorgar så man även kan slänga sina bajspåsar!!

Starfall
0

#6 Det håller jag med om, här finns det inte en enda sopkorg att slänga hundbajspåsar i. Vilket är ganska konstigt med tanke på att det bor väldigt mycket hundar här i området. Inte konstigt att många struntar i att plocka upp efter hundarna när det inte finns någonstans att slänga påsarna. Det är något kommunerna skulle tänka på, om det nu ens är kommunerna som ansvarar för det?

medde
0

Då hundskatten tog bort i komunen så försvann även lantrinerna att slänga i. Numera är det papparskorgarna som gäller.

Emaljoh4
0

#8 Här finns det fortfarande lantriner… Glad I en park vid mig finns det till och med gratis hundpåsar.

Synd att vissa är så ego att de plockar åt sig 100 påsar så bara de får! Skrikandes Tycker man kan ta 1-2 varje gång och inte ta alla bara för att slippa köpa egna påsar.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

medde
0

Gratis påsar ha jag hört vissa komuner har. Men inte här i "våran" komun. Snålheten jag vad kan man säga?….

Emaljoh4
0

#10 ja, ren snålhet… Rynkar på näsan Tur att det är kompostbara påsar … Det är iaf miljövänligt. Glad

medde
0

Kompostbara påsar vet jag delas ut högre upp i landet,minn sinte vilka komuner.  det ska vara något för oss här i Stlm,

Emaljoh4
0

#12 Hur menar du? Inte för några andra ställen i Sverige?

medde
0

#13 Jo det nog med all säkerhet. Både här och där i landet. Kanske även i Sthlm men inte i just våran komun.

Skrev lite klumpigt.. Det var att jag visste att i en komun som jag inte minns helt hundra som jag skrev "högre upp" tror det var i huddik eller liknade som denna komun delar ut påsar fritt,

Emaljoh4
0

#14 Ahha, då hänger jag med! Skrattande

medde
0

#15 Så felet var hos mig, uttryckte mig klumpigt. Kanske för tidigt  på söndagen..

Emaljoh4
0

#16 Hihi Glad På söndagmornar ska man sooooooooova länge! *Säger en som aldrig sover länge*

medde
0

#17 Samma här, känns som det är jag som är upp och väcker tuppen.

Ressu
0

Det beror på var vi är. Vid tillställningar och i stan JA. Men i hemmaknutarna på landet så är alla nere i långgräset och dit går jag inte frivilligt efter och plockar upp =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus